Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Vag-com
-
Vag-com
Posted by sourra on 6 maj, 2009 at 21:17Är det någon längs västkusten som sitter och ruvar på en VAG-COM med tillhörande OBD-kit? Behöver komma in i vagnsdatorn och fippla lite parametrar men är inte säker på att jag pallar att dega 2 papp för program och kabel.
kinetic replied 15 years, 7 months ago 6 Members · 9 Replies -
9 Replies
-
speak to Nicke, the guys in the building next door were fucking with one the other day!
-
I purchased a cheap ass-edition OBD with limited functionality but still I was able to do more than the morons at the service shop did.
-
Haha, nej planen är att aktivera en eftermonterad farthallåre. Dock tror jag att jag hittade en meny där man kunde justera sina mil men sånt leder bara till tukthuset så det ska vi inte göra. Min check enginelampa tändes i söndags så nu har jag läst ut de felkoderna. Det verkar som om det är nåt på tok med avgasreningen och som lök på laxen är det tydligen nån hastighetssignal som heter G22 som fattas för att klimatanläggningen ska börja leverera kyla igen. Det är fantastiskt hur en bil kan skänka så mycket spenderarglädje.
-
Hade en del bekymmer med min T4:a, Drog extremt mycket bensin. Det visade sig vara lamdasonden som hade pajjat, det orsakade bl a ojämn tomgång, extrem bensinförbrukning m m. De sa på V A G att det var osannolikt mycket felkoder innan de hade gjort en nollställning och kört testdatorn igen, då fick de bara upp felkod för lamdasonden.. Bytt och nu går bilen som en klocka igen.
-
Har misstänkt den jag också eftersom soppan har räckt rätt få mil. Vilken av lambdasonderna var det?
-
Hallå sourra! Vad heter din “cheap ass-edition OBD”? Kan du söka el-fel med den? Av någon anledning har min T4 börjat dra tjyvström och laddar ur startbatteriet!
-
Jag kan söka alla fel som ger upphov till en felkod (och alla felkoder tänder inte fellampor i instrumentklustret). Kom förbi efter helgen så ska vi mäta.
-
Har du en äldre folka typ mellan 92-00 (??) med OBDII kontakt så kan man använda ett “KKL interface”, finns på bla http://www.nascom.se. Köpte min där o den funkar utmärkt (har en VW -96). VagCom kan laddas ner via webben. Kabeln funkar utmärkt o jag kan kolla “allt” om jag vill (live värden, ändra mappar osv…Naturligtvis läsa av/ ta bort felkoder).
Log in to reply.