Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vågar man hoppas på helgen i Sthlm?
-
De som hade chansen att vara ute på torsdagen måste fått en fin dag. Underbar väder plus att det såg ut att bralla på en del inne i stan jämfört med tidigare dagar i veckan.
-
Det hade nog gått att köra stora segel ett par timmar på freeride, formula hade nog funkat hela dagen.
-
Precis som vi pratat om tidigare när det skall blåsa nord så ser Gräddö/Lidöfjärden intressant ut om man orkar åka. Vi skrev tidigare om Näsby Park, men det kan ju bli åska där. Får kolla prognosen imorrn kväll…
-
sätra gård, adelsö?
står inte mkt om den platsen men om man kan launcha längre öster om viken typ syd om båtbryggan så slipper man ju kryssa som en tok. Nån som vet hur där ser ut?Ja nu verkar det minska till 8.0 segel i vindstyrkoprognosen iaf. det gillar jag. Skönare segel att hantera.
Gräddö är ju riktigt långt bort.@Rizze, för mkt transportsträcka.(är bekväm och har bara ngra timmar på söndag Eller lördag att lägga på min nya drog)
Hmm.. hade varit så mkt enklare med v-sv
-johan
Vill plana i helgen… 😀 -
Gällande fredag eftermiddag så ser det ju ut att ligga en ganska kraftig ostlig vind ute till havs vid Söderarm, men det finns väl inte så mycket som stoppar den in till Kapellskär ?… får följa prognosen imorrn bitti.
Det går nog att köra stora segel åtminstone, enligt kanotvädret ser det bättre ut än så… -
Resarö då? Funkar inte det på nordost?
Edit: Såg att Nachoman hade rekommenderat Resarö. Testar på lördag.
-
Resarö funkar på N-NV. Byigt men bra ytor att köra på. NO blir lite röriga vindar där skulle jag tro. Lite teknik krävs för att ta sig uppvind och undvika ön som ligger ivägen för vind. Tänk också på att det är dåligt med parkeringsplatser och vid riggplatsen är det en mötesficka. Ta inte upp hela fickan då det finns risk att folk kan bli sura. Satsar nog på Skälåker om det blir NO
-
Jag satsar nog också på Skälåker, ser ut som att det kan funka bra. Dessutom inga riggyte- eller parkeringsproblem.
-
Zurfman, Kapellskär kan ju funka om man går i vid Estonia korset ute på udden, sen har man ju hela fjärden öppen.
Svartklubben/singö kan nog vara bra på söndag men en bra bit att åka…
-
Tack Boman, det kan vara ett bra alternativ.
Tror jag kör nånstans närmare idag dock, om det inte börjat dundra redan till jag åker, åskan hänger i luften här i Täby tror jag. Så både Resarö o Näsaäng kommer väl drabbas av åska.
-
jag siktar nog på resarö eller näsa-äng imorgon. Lutar just nu åt näsa äng. och att åka på morgonen och fm när alla badgäster fortfarande ligger i sängen, dessutom ska vinden minska en hel sekundmeter framåt em.
Tror inte för fem öre att jag kommer lyckas plana.. armarna lär ta slut innan.
men man kan ju prova iaf 😀 -
Ingen åska ännu i Täby. Ser inte heller ut att vara så mycket vind…(?)
-
Någon som är ute och kör? Är eventuellt sugen på att dra till gålö om det blåser tillräckligt.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
-
vart åkte ni?
blev det surf på resarö, kapellskär eller näsa, vilka segel?Som det blåst idag när jag höll på i trädgården och brände axlarna och ryggen så undrar jag hur prognosen eg. stämmer.. ska ju bli samma om inte bättre imorgon.
om ingen direkt avråder så blir det nog näsa imorrn med gopro i nosen 🙂
-johan
Logga in för att svara.