Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågar man köpa NP?

• surfen

Medlem
    5 maj, 2003 vid 06:05

Hej Ian,
    Självklart gäller garantin till dig som privatperson. Inga garantier gäller i tävlingssammanhang. Vare sig bil, båt, Mc eller vindsurfing.
    Tyvärr men så är reglerna.
    shocked.gif

• voodoo

Medlem
    5 maj, 2003 vid 06:16

det står ju inte att garantin inte gäller.. bara att grejerna inte är gjorda för tävlingar av ngt slag, så ni som ska ha RIKTIGA grejer får väl välja ett annat märke smile.gif

• tubert

Medlem
    5 maj, 2003 vid 07:15

Köpte en mastvaddering i helgen och såg precis det där!
    Snacka om brasklapp, när det verkligen är viktigt att grejorna håller så säger dom ”nu får du klara dig själv!”.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 maj, 2003 vid 07:19

iallafall när det gäller båtar och segel till båtar kan jag säga att garantin gäller, låter ju helt sjukt att NP inte kan garantera att exempelvis deras ”raceprylar” inte håller för race!

det va det knäppaste på länge

• anonym-anvandare

Medlem
    5 maj, 2003 vid 08:52

Neil Pryde är DET ledande segelmärket!
    Läser man andra segelmärkes garantier, så står det likadant.
    Läs en gång till vad Surfen skrev.
    Vodoo vill påstå att North är bättre segel, svårt att tro.
    Tar man en titt på årets tester så ser man klart att Neil pryde oavsett madell är grymma och har högsta andrahands värdet.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 maj, 2003 vid 09:16

men vad har det med garantin, eller snarare brist på garanti att göra? NP gör bra grejer men varför kan man inte lämna garanti om man skall raca?

• voodoo

Medlem
    5 maj, 2003 vid 09:58

VART har jag påstått ngt om NORTH i den här posten?
    Och vad har du sett att NP har högsta andrahandsvärdet?
    Andrahandsvärdet baseras ju på utpris kontra skick och efterfrågan!
    Självklart kan du tävla med North och garantin täcker ev materialfel (man kan ju köra LIKA hårt utan att tävla)!
    North har 5års garanti (gäller den som köpt seglet NYTT) på sina segel tex sömmar, lattor, spännen mm…OBS täcker ej om du tex ramlar i seglet!

• oskie

Medlem
    5 maj, 2003 vid 15:53

Var det ett NP mastskydd du köpte (den långa varianten)? Jag har nämligen ett sånt, men har lite svårt att få på det … Är det meningen att understa spännet ska sitta ovanför nerhalet i mastförlängaren eller under (dvs. ovanpå jointen på mastfoten)?

• imported_borje

Medlem
    5 maj, 2003 vid 18:08

Hej, jag har oxå problem med mastskyddet. Eller problem och problem, grejen är ju att fler och fler av segeltillverkarna bygger in ett litet mastskydd i sina segel och då är det svårt/omöjligt att få på skiten. Så jag kör utan smile.gif

• tubert

Medlem
    5 maj, 2003 vid 18:29

Duu, jag vet faktiskt inte vart det ska sitta, det är tre grader varmt här så jag har inte hunnit prova!
    Jag kanske kan svara på torsdag eller fredag smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vågar man köpa NP?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.