Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vägbeskrivning till Fituna?

• Vägbeskrivning till Fituna?

Publicerad av claes6 på 6 maj, 2009 vid 09:48

Hej,

har aldrig varit i Fituna men förstått att det är ett måste. Bor i Nacka och har listat ut att väg 226 är bäst, stämmer det? Och är det någon som kan dela med sig några tips på småvägarna från Bremora till spoten, som inte Eniro har med?

mikaels svarade 15 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • nissex3m

Medlem
    6 maj, 2009 vid 10:50

Kör antingen mot Nynäshamn på väg 73 och sväng höger vid Ösmokorsningen på väg 225 eller mot Södertälje och sväng av mot väg 225. Sväng av vid skylten Fituna och kör förbi Fituna gård (Stort gult hus med massa hästar runtom), sedan ytterligare 500-1000 meter upp för en liten backe in i skogen. Kör förbi en avfart till höger, 100 m efter denna avfart kommer nästa avfart där tar man höger in på grusvägen (För närvarande står det ett vitt, runt bord där man svänger av) , sen är det andra höger på grusvägen (efter ca 1.5 km). Då kommer man ner vid vattnet och så fortsätter man tills vägen tar slut.

• claes6

Medlem
    6 maj, 2009 vid 11:23

Toppen, tack Nisse!

Som det ser ut på Windguru f n lär jag nog leta mig dit redan på lördag – SV 7-8 m/s.

• getwet

Medlem
    6 maj, 2009 vid 18:16

Jag är nog inte riktigt med på Nisses vägbeskrivning, om man kommer från Ösmorondellen och svänger av mot Fituna så passerar man INTE Fituna säteri/gård, då har man åkt för långt. Det finns nämligen två infarter, den södra och den norra. Kommer man från Ösmo så är det skyltat Fituna till vänster, det är den södra infarten. Följ den vägen och tag vänster vid det vita bordet och följ sedan Nisses beskrivning.

• mikaels

Medlem
    7 maj, 2009 vid 06:18

Nån som kan ge GPS-koordinaterna? Då kan min Mio hjälpa mig att hitta dit…
    (så kan man lägga in den bland övriga spots i sina POI)

• bjornen

Medlem
    7 maj, 2009 vid 06:32

Här kommer en liten karta.
    N 59º 02.653′
    E 017º 44.699′

• claes6

Medlem
    7 maj, 2009 vid 13:21

Tack för tipset, getwet. Nu kommer jag definitivt inte att köra fel. Skulle helst vilja sticka dit redan imorgon, men som den kontorsråtta jag är får Sverigepremiären vänta till lördag.

• mikaels

Medlem
    7 maj, 2009 vid 17:01

Tackar Björnen, jag har visserligen varit där tidigare, men då utan GPS, men nu ligger den lagrad tills vinden och värmen kommer 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vägbeskrivning till Fituna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.