• skotten

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 07:38

hugo says his 6 pack is shit.. he chopped it up and uses it to start his barbeques…

(red text all over the fkkin place)

• pepa

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 07:40

Fan vill också surfa. Får jag komma ner fast man har svininfluensa?

• skotten

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 07:42

ahh shit peps… maybe get rid of those wet boots and your feet wont be soo cold all the time : )

• rydstrom

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 08:19

@ sourra

ska du skänka din gamla vågis till mig nu då? 😉

• sourra

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 08:45

Hehe, jag har lite väl mycket vågbrädor på vinden just nu så några av dom tänkte jag göra mig av med. Bytes mot pengar =)

• dannep

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 11:11

Xelerator Epic 5.8″

Är det något för en nybörjare i små Sverigevågor?

Eller skall man satsa på en fish 5.8-6.2″?

• haze

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 11:36

Fishen är bättre att köra strapless på. Kolla med Dalen då han kör på båda..

• above_the_law

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 13:34
    Neven;567434 wrote:
    Här är specar på LF Rawsons 2009 surfbrädor:

Tack Neven!

LF Rawson Skate 6.2 x 18 5/8 x 2 1/4, med möjlighet till både twin/tri/quad låter som en bräda i min smak som Kitevågis.

Har du några ungefärliga priser också?

• hakisch

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 17:00

e budda kvar? trodde han va me i mancora

• sj0gren

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 09:25

När man kitear med vågbräda kör man utan leash?

• pjoter

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 11:07

vanligtvis ja.

• sourra

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 11:18

Som regel gör man det men det är fullt möjligt att köra med leash. Risken är dock att man får brädan med fenor och allt i bakhuvet om man kraschar. Jag brukar ha leash endast när jag kör i frånlandsvind. Yann pratade om nån variant där man har en leash hängandes på brädan då man kör strapless men leashen sitter inte fast i åkaren utan endast är till för att det ska vara lätt att få tag på brädan.

• yann

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 12:48

Har även kört en variant med en avklippt leash i som jag håller i bakhanden när det har varit stenigt på insidan och en wipeout = garanterad ding. Det är lite meckigt att ha den släpande i vattnet för man känner av draget hela tiden eller så är leashen lite för kort i vändningarna. Undviker helst leash helt å hållet. Dingar går att laga och man behöver ju inte ta finbrädan till såna spots.

• yann

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 12:51

…men en 20 cm avklippt leash och en överhandsknop längst ut kan inte skapa mycket drag och det vore smidigt att kunna koppla kiteleashen till den i jobbiga situationer. Passar också bra på vintern när det är jäkligt svårt att hålla fast brädan i vitvattnet med handskar.

• surfineurope

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 11:21

En sak man bör tänka på när man skaffar kitevågis är om man även vill kunna vågsurfa med den. I så fall är det oftast bättre att skaffa en surfbräda. Jag roade mig med att bygga en skanner till shapemaskinen i vintras och mätte av ett antal kitevågisar (bland annat från Rawson och Naish) och samtliga var lite väl platta i rockern för att fungera bra som surfbrädor. Vill man enbart köra kite med brädan är det dock en fördel med lite rakare rocker och tunnare rails för bättre kontroll i hög fart.

Vill man sätta stroppar på en vanlig surfbräda går det utmärkt att använda pads med inbyggda inserts. Flera märken tillverkar dessa (Da kine, NSI, surftech, B3). De sitter bra, men går samtidigt att pilla loss om man vill flytta på dem eller ta bort dem helt.

/Jonas

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.