Evo 80 är en synnerligen trevlig bräda, dock är den väl optimerad för vågridning, svängig och lite tvålig känsla vill jag minnas. Jag har förvisso bara testat den en gång i sydafrika så möjligen är jag inte helt rätt person att uttala mig 🙂 Men undvik stubbybrädor, jag tänker att lång och smal är rätt väg att gå här, vissa gamla singel fin vågisar är ju snabba så in i h-e och med förmåga att göra sköna långa skärande gippar och bra kontroll i stökigt vatten. Gäller som sagts tidigare att det inte är för mycket rocker bara. Starboard Acid eller liknande tänker jag vore kick ass. Borde ju finnas mängder med gamla singelfin vågraketer liggande bortglömda och förpassade till historiens bakgård. Gör en efterlysning.
Apropå efterlysning och om jag tillåter mig att kapa tråden något, jag är på jakt efter en dedikerad Åsa-bräda. Egenskaper som sökes är bra vågridning och hållbarhet. Cirka 80-85 liter, helst quad, starkt byggd, får vara hur sliten som helst bara den är maskinellt ok. Quatro KT 83, nån fräsig flikka eller liknande. Billigt!