Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vågbräda 5’5 ella 5’10?
-
Vågbräda 5’5 ella 5’10?
Publicerad av casper på 27 juli, 2007 vid 14:37Är 187 lång och väger 80 kg.
Kör Bow 12 å 9.Tacksam för tips och råd för jag kommer nog inte kunna prova mig fram.
cortex svarade 17 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
@casper 400662 wrote:
Är 187 lång och väger 80 kg.
Kör Bow 12 å 9.Tacksam för tips och råd för jag kommer nog inte kunna prova mig fram.
Har själv en Naish Custom SS 5″10″ tog den för att få så mycket vågsurfingkänsla som möjligt.
Är ju i vilket fall som helst mindre än den minsta vågsurfingbrädan.
Är nog mer en fråga om tycke och smak.
-
ta den större brädan.. du vill iten ha för liten tappar som patrik sa surfkänslan i den..
-
Jag va också inne på den stora.
Men så var det nån som sa att den studsade fram om det var mindre choppiga vågor och funkade bättre på stora cleana vågor.
Å då tänkte jag att vi har väl mer choppiga vågor i Sve.Får vänta med att köpa tills efter El Medano och testa där istället.
Mark Shinn tror jag har ett testcenter där.Tack för tips, gärna mer åsikter.
-
Testa runt lite, prova allt du kommer över. Sedan provar du Spleene Zone också. För europeiska förhållanden är den helt suverän.
Som en added bonus vågar man ta med sig brädan när man flyger utomlands också, utan att vara orolig över att den ska bli mos i bagagehanteringen. Den är grymt mycket tåligare än en vanlig vågbräda.Du kan testa Zone i Varber, på Gotland eller i Stockholm (bara jag kommer hem från semestern).
BTW, du kan ju köpa min SS SRT 5’5″ om du vill ha en ”traditionell” kite-vågbräda.
/Kaj(Tech)
-
@Cortex 400922 wrote:
Testa runt lite, prova allt du kommer över. Sedan
BTW, du kan ju köpa min SS SRT 5’5″ om du vill ha en ”traditionell” kite-vågbräda./Kaj(Tech)
Provar gärna Zonen.
Berätta om SS 5’5”, lagom, skulle vilja ha större…..Var på Torö Idag med rätt stora cleana vågor på vissa ställen men därimellan choppiga vågor och då läste jag att 5’10” kan bli lite för stor och stutsar fram och det bli nog mest såna förhållanden för mig.
-
Tja, enklast är nog om du testar både min SRT 5’5″ och Zone.
Slå mig en pling, går snabbare än att skriva inlägg. :tongue:
/Kaj(Tech)
Logga in för att svara.