• Vågbräda

Publicerad av jbi på 15 februari, 2006 vid 09:29

På jakt efter en bra kitevågsurfbräda, nån som testat nåt att rekommendera. Hade tänkt mig något storleksmässigt mellan 5″0 och 6″2 (150-190cm). Kravet är dessutom att den skall levereras senast slutet av mars. Tacksam för alla tips.

hbgsurfer svarade 18 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • brickan

Medlem
    15 februari, 2006 vid 09:40

Cabrinha surface to air är en fin vågbräda som inte är så dyr!

• jbi

Medlem
    15 februari, 2006 vid 09:56

Du skämtar va, det e ju en 100 år gammal directionalbräda som inte överhuvudtaget är gjord för vågridning när det gäller bottenkurva,shape,kanter mm. Fler förslag tack..

• samhansson

Medlem
    15 februari, 2006 vid 10:37

den funkar bra

• walle

Medlem
    15 februari, 2006 vid 19:37
    JBI wrote:
    På jakt efter en bra kitevågsurfbräda, nån som testat nåt att rekommendera. Hade tänkt mig något storleksmässigt mellan 5″0 och 6″2 (150-190cm). Kravet är dessutom att den skall levereras senast slutet av mars. Tacksam för alla tips.
    Du borde testa en “Mako” från OR…
    den e gjord för vågor och är outstanding i chop men funkar ju att köra allraound också.

fast du kanske måste ha en som har formen av en surfbräda?

• jbi

Medlem
    15 februari, 2006 vid 20:05
    walle wrote:
    Du borde testa en “Mako” från OR…
    den e gjord för vågor och är outstanding i chop men funkar ju att köra allraound också.

fast du kanske måste ha en som har formen av en surfbräda?

Jo, det var väl tanken. O kanske hitta en modell med enkelt demonterbara stroppar för strapeless riding.

• biorno

Medlem
    15 februari, 2006 vid 20:09
    JBI wrote:
    Jo, det var väl tanken. O kanske hitta en modell med enkelt demonterbara stroppar för strapeless riding.

Du ska få prova min Nord Fish !

• jbi

Medlem
    15 februari, 2006 vid 20:16

Hörde du José ?

• walle

Medlem
    15 februari, 2006 vid 20:18
    JBI wrote:
    inte sugen på att göra en egen?
    Jag tänkte göra mig en sådan, enklare än att göra en vanlig kitebräda ju!
  • jbi

Medlem
    15 februari, 2006 vid 20:23
    walle wrote:
    inte sugen på att göra en egen?
    Jag tänkte göra mig en sådan, enklare än att göra en vanlig kitebräda ju!
    fanns tiden o orken så… Impad av du hinner med alla dina “sidoprojekt”.
  • biorno

Medlem
    15 februari, 2006 vid 20:34
    JBI wrote:
    Hörde du José ?

Du var ju så seg så jag hann ju bara med en låt..
    Nu kan det bli så att jag måste straffa dig hårt med 10 extra reps i magmaskinen.

• eklov

Medlem
    15 februari, 2006 vid 21:30
    SamHansson wrote:
    den funkar bra
    hallåhallå… du måste tänka på att det rullar in ganska feta set i linköpinkstrakten. Du fattar väl att de slöa kanterna på cabrinha brädan inte får tillräckligt med grepp när vi snackar big-wave action…
  • brickan

Medlem
    16 februari, 2006 vid 06:36
    JBI wrote:
    Du skämtar va, det e ju en 100 år gammal directionalbräda som inte överhuvudtaget är gjord för vågridning när det gäller bottenkurva,shape,kanter mm. Fler förslag tack..

Nä men köp du en twintipp vågbräda kring 125cm det är ju poppulärt!

Det är ju tur att du inte kör med en bräda från 2001 för då hade det ju varit fel på shapen inte tekniken att rida vågor.
    Brädan har ju ett par år på nacken men men när det shapdes så sneglades det säkert en hel del på vågbrädor då kitebräda var något nytt och en vågbräda från 2001 är ju ingen större skillnad nu och då.

Har själv inte kört den i vågor men shapen och allt ser bra ut.

• jbi

Medlem
    16 februari, 2006 vid 06:57
    Brickan wrote:
    Nä men köp du en twintipp vågbräda kring 125cm det är ju poppulärt!

Det är ju tur att du inte kör med en bräda från 2001 för då hade det ju varit fel på shapen inte tekniken att rida vågor.
    Brädan har ju ett par år på nacken men men när det shapdes så sneglades det säkert en hel del på vågbrädor då kitebräda var något nytt och en vågbräda från 2001 är ju ingen större skillnad nu och då.

Har själv inte kört den i vågor men shapen och allt ser bra ut.

Du missförstod mig helt rätt!!! En gång var elfte år når måne,sol,vind och temperatur är i samverkan bildas det monstervågor the Rox. Självklart handlar det ju inte om att ha rätt teknik för vågridning utan att ha det senaste o värsta, det vet väl alla att kitesurfing är en materialsport till 99,9%.
    Körde själv på Cabrihnan första åren och det är inte vad jag är ute efter nu. Sorry om du tog illa upp för att jag hade den åsikten om brädan…

• lasse62

Medlem
    16 februari, 2006 vid 21:46

Fan man kanske skulle börja kolla inte på miffo igen, underbart vilka bra svar du får på enkel fråga!!!!!!!
    /LA

• lasse62

Medlem
    16 februari, 2006 vid 21:47

Du kan ju köpa min, var inte det en sååån dära?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.