Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vågbräda-plattvatten?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2002 vid 06:57

Fantastiskt att alla har bestämda åsikter om rätt utrustning utan att veta vad killen väger!!!!!!

Oerhört viktig faktor är brädvolym i förhållande till din vikt och med beaktande av hur duktig du är.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2002 vid 10:16

man brukar räkna vikten+10=volymen du bör ha… då flyter iaf brädan när du ställer dej på den..

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2002 vid 11:09

90 pannor!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2002 vid 12:25

Jag väger 103kg och har en slalom på 120 liter samt en Axxis på 93 liter. För mig är min Axxis bara användbar i mycket vind. Min slalom, alltså min vikt +17 kg, är en utmärkt bräda för mellan till halvhård vind. Detta kan kanske vara ett riktmärke för dig. Den blir dock lite stor när det drar rejält.

Sen är det lättare att pumpa igång och hålla igång en bräda som är lite bredare.

Jag tycker nog du ska passa dig för att ha en vågis om du inte har något större alternativ att byta med om vinden dör. I alla fall gäller detta när du väger så pass mycket som 90 kg. Då är det bättre att köpa en convertible på runt 100 eller kanske strax över 100 liter för din del. En ren vågis tar ingen höjd alls om det inte är riktigt bra tryck.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2002 vid 12:43

Jag tycker att Fanatic Goya och JP fick bra
    i det amerikanska testet

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vågbräda-plattvatten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.