Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vågor i gbg?
-
vågor i gbg?
Publicerad av anonym-anvandare på 31 mars, 2004 vid 10:15tjena är en nyinflyttad skåning som undrar var det är hyfssade vågor runt gbg-trakten,kan inte alltid åka till varberg,man har ju ett jobb att sköta,ialla fall om det blåser under 15m/s
ian svarade 20 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Är också inflyttad skåning… Finns inte mkt vågställen runt GBG med ridbara vågor. Finns Bolleskären utanför Öckerö men de är inte så lättillgängliga direkt. Och det tar inte mkt längre tid att åka till VBG jämfört att ta sej ut på öarna på sommaren (köer).
Annars är Åsa stenudde ett hett tips halvvägs till VBG. Två rev som ger bra vågor att rida vid VSV-V. -
Just vid 15 m/s, börjar riktiga vågor i Askimsviken. Sorry, ridbara vågor är det nog Åsa, Bua, Varberg som man skall sikta på. En grabb här på konfen snackade ganska mkt om ngt ställe i Kullavik, där det bygger fina vågor. Jag vet tyvärr inget mer om det, vet inte var launch plats är. Dock kan jag inte riktigt fantisera ihop var i Kullavik det skulle kunna vara.
-
Tjenna , jag har surfat en del i kullavik o jag har lite svårt att säga just en plats men det finns en hel del grunda ställen där där det börjar bygga en del vågor men jag har aldrig sett några som man direkt kan rida.
-
tackar för hjälpen man måste ju segla snart håller på att få abstinent
-
tjena skåningen igen,finnes det någon aktiv klubb igbg som ordnar tex resor till tex klittmöller eller något och tycker om tuborg-grön
-
ohhh hell yeah!
http://www.gwc.seordförande Johan är het på att fixa resor
tror att det finns en del som gillar tuborg också men jag är ju inte över 18 så jag har då rakt aldrig kommit i kontakt med något sådant
Logga in för att svara.