Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vågor i Stavanger Maj och Juni?
-
Vågor i Stavanger Maj och Juni?
Publicerad av axelh på 7 februari, 2010 vid 19:49Är det någon som vet om de kommer in några vågor i den trakten då?
Hur är det med kiting där? Någon som kört?
kanske skall dit en sväng tänkte jag.
Stavanger alltså.tropic svarade 15 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Vågorna är som bäst under vinterhalvåret och det är mest wind swell under maj-juni. Riktigt bra kiting på nästan alla vindriktningar och relativt bra vindstatistik.
Plussa på ett par sekundmeter!
-
Jag var i stavanger nästan varje vecka i höstas och det verkar ju vara en grym kite-spot men det kostar dig minst 4000 SEK att flyga dit ToR från Stockholm.
Sen har du ju helt skadade priser på allt från taxi till mat.
Om du har egen bil så kan jag tipsa om ett hotel som heter smarthotel.no. Det är by far det billigaste hotellet i Stavanger (typ 650 SEK/natt) men det är klart, du kan ju kanske hitta något sunkigt vandrarhem. Jag hörde rykten om att någon skulle bygga ett surf-hotel vid Sola men vet inte hur det gick med det. -
roligaste tiden på vattnet i stav är i regel sept, okt, nov ovh dec. Dock ganska pålitlig bris dina månader, så länge det är sol. jag svarar gärna på frågor på tel. 94296865
/stavangerbo 6 månader om året…typ
Logga in för att svara.