Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vågquipping!
-
Vågquipping!
Publicerad av pepa på 12 maj, 2011 vid 09:52[ame=”http://vimeo.com/23544107″]SURFING WITH STRANGERS on Vimeo[/ame]
Plupp
pepa svarade 13 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Sweet! De där 540 aerialen ser ju helt sjuk ut strappless:-)
Bara att börja öva… -
Gurra_g;655251 wrote:Har han klister på brädan? Ser galet ut!
de kanske tagit mitt gamla knep.. jag byggde en kiteskate för en 5 år sedan med en tunn stålplåt under griptapen, sen monterade jag neodymmagneter i skorna och kunda göra ganska roliga grejer.
-
En del kitesurf gubbar har faktiskt “klister” på brädan för bättre grepp…
Plåt och magneter låter mer seriöst! =]
-
Det finns nåt klipp där Ian och Reo kletar typ handbollsklister under fossingarna
-
Nu börjar det likna fusk-snack… Tror inte (hoppas verkligen inte) att det är så… Lagom on eller side on och en lätt bräda ger den där effekten om du har bra teknik och lyckas trycka/vinkla brädans botten mot vinden. Tricket är att köra väldigt vertikalt i själva upphoppet men att vrida axlarna åt andra hållet precis när man lämnar läppen och titta på landningen i lä (som vanligt) så kommer man (oftast) dit:-). Lätt och lite bredare bräda underlättar.
-
Jag har 2 rundkopps 50kg neo-magneter hemma i en garderob i ö-sund. hade samma ide fast till vanlig kitebräda. problemet var att magneterna kunde gå sönder när man gick på dem.
Vill ni ha magneter, kolla med magnetfabriken.se =)
Logga in för att svara.