Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vågsurf vs vindsurf

• vågsurf vs vindsurf

Publicerad av anonym-anvandare på 6 november, 2000 vid 03:44

Har vindsurfat sen 84 och skäms! Vad är det vissa av oss inte fattar?
    Ser ner på svenska vågsurfare, tror inte att det finns vågor i Sverige, tycker att vågsurfare har attitydproblem, tror att L.O.S. är på allvar…listan är lång.

Och vi vill kalla oss entusiaster? Ha! Jag hyser den största respekt till alla Sveriges vågsurfare och önskar att jag hade samma motivation att börja vågsurfa i detta land mot alla odds.

anonym-anvandare svarade 24 år, 3 månader sedan 1 Medlem · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2000 vid 11:03

Håller med,
    Tex den absolut råaste windsurfaren vad beträffar speed heter Laird H.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2000 vid 11:43

Som före detta V-surfare får man väl svara på det här inlägget. La mer eller mindre ner vindsurfingen efter 93-94 nån gång. Insåg att jag kunde vara ute och vågsurfa lika ofta som jag var ute och vågseglade. Dessutom utan att varje gång man skall ut släpa med sig ett halvt ton prylar, rigga upp och ner osv.
    Har genom åren fått en hel del oförstående kommentarer från er “wankers”. För att inte tala om vad man fått höra från “ickesurfare” som mer eller mindre klassat en som mentalt störd som tror man kan surfa i Sverige.
    Att man skulle hålla på med vågsurfing “mot alla odds” eller som nån slags konstgjord andning mellan utlandsresorna håller jag heller inte med om. Där jag håller till och surfar kan man på hösten vara ute i vattnet i snitt 2-3 dar i veckan om man har tid (och soppapengar). Skaffa en funboard eller hybridbräda runt 7’x20-21″ + ett fett lager med 5-7mm gummi, vax och en leash. Sen är det bara ut och rippa järnet.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2000 vid 17:01

Var surfar du någonstans…tror bestämt att jag får göra en liten omvärdering förutsatt att du inte ljuger…

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2000 vid 17:19

Ta och prova på kiteboarding, kolla in någon film med grabbarna.
    Hopp på 30*20 meter får en att omvärdera all vattensport!!!
    /Dude

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2000 vid 18:29

Ser man på, det dröjde ju inte speciellt länge innan man blev “dissad” igen. Varför jag skulle ha lust att ljuga om hur ofta det är surfbart kan jag inte riktigt förstå…
    Imorrn är det utlovat 4m+ av DMI!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vågsurf vs vindsurf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.