Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfa i Sverige?

• Vågsurfa i Sverige?

Publicerad av caver på 3 augusti, 2009 vid 08:16

Hej,

Jag har surfat en del tidigare i bla Au. Men nu vill tjejen också börja så tänkte höra om det är någon som vet bra nybörjar spots i Sve eller Norge?

Mvh/ Johan

danielf svarade 15 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • stinger

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 19:46

Apelviken, snälla vågor, uthyrning finns på Surfers center, tror det kostade 200:-/dag inkl våtdräkt. Jag är ingen duktig vågsurfare, vindsurfar mest men med den hyrbrädan riktig nybörjarbräda kom jag upp i stående på andra försöket och mina tonårsgrabbar som aldrig surfat förr plockade också några vågor.

• bohm

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 20:22

Sverige är ju ganska långt… jag tror att jag har närmare till franska bryt än till norrlänska bryt i norr…

Var vill du surfa?

• danielf

Medlem
    6 augusti, 2009 vid 22:03

Hum, du skall inte vågsurfa i Apelviken i första hand, för mycket wind och kite där, du kommer bara vara i vägen för dem, åtminstone om det är +10 i vattnet (sen flyr de flesta). Det finns många andra fina stränder att prova på. Som bohm sa, var i Sverige är du?

Läs in dig lite på Surfsverige.se så kanske du hittar ngn som vill visa dig runt i din trakt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfa i Sverige?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.