Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfing i göteborg

• anonym-anvandare

Medlem
    8 maj, 2002 vid 18:38

Är dessa bilder sanna? Titta på hovdamen Åsa, 5 mil från Götet! Men vart!?!

http://www.jefferson.se/kallsupen/

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juli, 2002 vid 09:58

Skall kanske inte uttala mig om västkustens otroliga vågor, men om grabben väger 100kg muskler ska han väl ha en stor bräda. Åtminstonne jävligt tjock bräda. Väger själv 98 pannor kött och klarade mig på en 7,6a i spanien men hade haft betydligt mer surfdagar om jag paddlat ut på en 8-9 fotsbräda. Stor bräda=fler surfdagar! speciellt i Svearike. =)

• gnarkill

Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:15

bor några hundra meter ifrån surfstället i Åsa.
    Från Göteborg tar du E6 mot syd. Svänger av i Fjärås och tar gamla E6 mot Åsa . I Rondell i Åsa tar du höger mot Hästholmen (OBS! när sedan hästholmen kommer- du ska INTE in där!!!) . Kör ca 3km till du ska ta vänster
    vid en gul skylt där de står “stenudden”. Har för mig att det finns en skylt om Kinesiskt porslin också. Kör ca 200m tills du kommer till en hamn. I hamnen
    går du till höger och där har du, om det blåser rätt, förhoppningsvis vågorna 🙂

• danielf

Medlem
    26 juni, 2007 vid 15:37

Nu låter jag gnällig, men ovan är väl ett typexempel på varför man inte bör kunna posta som oreggad, ser ut som någon pratar med sig själv. Nåväl, om nu någon följer vägbeskrivningen, så se till att respektera de som har sina båtar i hamnen:

KÖR INTE NER TILL VATTNET

Parkera på väl vald plats vid båtuppläggning, utan att du är i vägen, speciellt på helger på vår och höst när båtar läggs i och tas upp. Respektera de som bor där och ta med dig skräpet hem.

🙂

• yann

Medlem
    27 juni, 2007 vid 07:35

Det är ju en 5 år gammal tråd så han har nog hittat dit vid det här laget…

• danielf

Medlem
    27 juni, 2007 vid 08:15

haha, tack för gnarlkill! Tack Yann, orkade inte läsa det stod innan det sista inlägget, blev förvirrad, så jag missade datumet.

• emm

Medlem
    9 juli, 2007 vid 20:48

haha surfs up! ni e för sköna=) Ärligt talat den där bilden kan inte va från Svea?? De vågor jag sett när jag vart hemma e riktigt små och inte mycket kraft…aldrig off shore, bra swell och glassy.. tror inte ens 7.6 räcker… Det är vad jag sett.. Har iochförsej bara checkat svenska surfen på sommaren… vågsurf och Sverige är bara att ge upp..för mig iallafall, alldeles för rastlös. Inget man kan satsa på varje dag och utvecklas på i Sverige. Det gäller att ha is i magen… Men vad vet jag just a chick… Peace

• jat

Medlem
    15 juli, 2007 vid 17:59

@DanielF 392743 wrote:

haha, tack för gnarlkill! Tack Yann, orkade inte läsa det stod innan det sista inlägget, blev förvirrad, så jag missade datumet.

Vi ta upp denna tråd om fem år igen.
    Nog lika aktuell.

• evis10

Medlem
    30 september, 2008 vid 14:02

Fattar inte detta riktigt vem man skriver till nu, är ju lite bakom. Men jag söker iaf folk att åka med och dela bensin när det finns en ynka liten chans till vågsurfning. / Evis
    Jobbar restaurangtider så är ledig lite närsomhelst och bor i centrala Götet

• hellgren

Medlem
    30 september, 2008 vid 14:19

@Yann 392722 wrote:

Det är ju en 5 år gammal tråd så han har nog hittat dit vid det här laget…

Japp! Typ 2 helger sen faktiskt! Under wave classic tog jag en sväng förbi och kollade läget!

Men tack för alla svar, nya som gammla!

Peace!

• starre

Medlem
    10 september, 2010 vid 20:44

Gammal tråd, jag vet! Men nu är jag i din sits! Jag vill surfa i sverige efter en härlig nybörjarrunda längs franska västkusten. Det e riktig ball det här! Jag vill med! Sälj mig en bräda! och ta med mig på en utflyckt, jag bor i central göteborg!

• above_the_law

Medlem
    11 september, 2010 vid 06:46
    Anonym användare;40770 wrote:
    Är ingen vågsurfare men har några gånger varit med båt på en ö strax väster om Älvsborgs fästning i älvmynningen (egentligen är det två klippor sammanbundna med ett sandrev). Hursom helst blev det ca 1 meter nästan tubande vågor i bukten när Stena Line kom förbi på väg in. Man borde kunna surfa efter deras tidtabell!!! Man måste ha båt för att ta sig dit. Lägg till på norra sidan!!! Av egen erfarenhet(dumhet?) vet jag att det inte är lämpligt att lägga båten i bukten mot farleden. Det var hyfsat jobbigt att få loss 1500 kg segelbåt med 1 m djupgående från knädjupt vatten.=) Jag ser fram emot en rapport från någon som vill testa!

Wööööörd up!
    Det måste ju testas omgående:-)
    Tack!:laugh:

• above_the_law

Medlem
    11 september, 2010 vid 06:51
    Anonym användare;41851 wrote:
    Är dessa bilder sanna? Titta på hovdamen Åsa, 5 mil från Götet! Men vart!?!

http://www.jefferson.se/kallsupen/

Tur för dig att bilderna tagits ner!!!

• jat

Medlem
    12 september, 2010 vid 18:54

Denna tråden har potential att bli den äldsta tråden som fortfarande lever av alla.

• starre

Medlem
    13 september, 2010 vid 20:26

Tjena Evis, jag e ny men motiverad som fan, kanske lite naiv t.o.m 🙂 Jag behöver bara en bräda sen hakar jag gärna på. Har bara surfat ett enstaka ggr på franska västkusten men har hyffsat lätt för det.
    Gå in på min profil o maila mig om du e intresserad! Du kanske har tips om vart o vilken bräda jag ska införskaffa ?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfing i göteborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.