Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vågsurfing i portugal?

• vågsurfing i portugal?

Publicerad av anonym-anvandare på 30 juni, 2001 vid 12:53

vart ska man åka om man ska få bästa vågsurfingen i portugal …eller är spanien bättre och vart då???? åker nu i mitten på juli så vart är det bäst under den perioden?? tack på förhand!!

anonym-anvandare svarade 23 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

Medlem
    1 juli, 2001 vid 19:28

Med vindsurfingbräda eller vågsurfingbräda?

Vågsurfingen i Portugal är mycket bra längs hela kusten.

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juli, 2001 vid 12:37

tack för svaret… har tänkt att vågsurfa… men jag tågluffar så jag tänkte om du kanske vet nåt lätttillgänligt ställe nära lissabon eller liknande???

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juli, 2001 vid 13:34

guincho och carcavellos utanför Cascais var ok 1988

• dr-masse

Medlem
    2 juli, 2001 vid 14:29

Om du tänkt vågsurfa så försök att ta dig till Carcavelos (närmast Lissabon) eller Caparica söder om staden. Ericeira och Peniche, som ligger norr om Lissabon, bjuder på ännu bättre surf. Sen finns Ribeira D’Ilhas som tydligen skall vara ännu bättre…

Guincho är oftast lite för blåsigt och “stökigt” för vågsurfing, men där kan du hyra vindsurfinggrejor (och vågsurfingbrädor) om du vill (jag gjorde det nu i juni, funkade bra). Kolla mer på http://www.aerial-pt.com.

Besök gärna http://www.beachcam.pt så kan du kolla in spotsen!

Lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juli, 2001 vid 20:07

Carcavelos fungerar inte på sommaren. Hela sträckan mellan Cascais och Lissabon är platt i juli. Caparica kan få vågor men de är mindre än vågorna norr om Lissabon. Guincho är som sagt blåsigt. Praia Grande norr om Sintra-berget är bättre. Ta pendeltåget till Sintra och buss därifrån. Det går bussar från Saldanha i Lissbon till Ericeira och Peniche. Peniche har sandstränder och fungerar ofta. Ericeira har stenrev som är bättre, men som inte alltid fungerar på sommaren. Porto är också bra på sommaren. Matosinhos mitt i stan har bra vågor, men smutsigt vatten. Leça norr om hamnen har renare vatten, men jag vet inte om det går kollektivtrafik dit.

Ha en trevlig resa
    /Jonas Hörnstein

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2001 vid 08:10

Så det så.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vågsurfing i portugal?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.