Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfingforumet dött?!!

• Vågsurfingforumet dött?!!

Publicerad av above_the_law på 6 september, 2010 vid 07:12

Ja, varför är det så dålig aktivitet här?

Något bättre fart på http://www.surfsverige.se men där verkar det mest vara “dryga” snackesurfare från Tjockholm;-) (lite ironi och skämt i det uttalandet men även en hel del sanning…)
    Visst i storstaden måste man kanske gapa högt för att höras i bruset men fy fan vad den där snackesurf-stilen suuuuuuuuger.

Kanske svarade jag just själv på min första frågeställning ang det här forat, nämligen att vågsurfare i allmänhet surfar för sin egen själsliga njutning och inte är intresserade av att diskutera varken material, spots eller regler…. Wöööörd up!
    Fast det där med reglerna på vågen borde ju faktiskt fler intressera sig för (enl min subjektiva bedömning), just för att slippa irritation och missförstånd, samt dingade brädor och köttsår;-)!

OBS!
    Den surfare som tar vågen först (står upp och surfar den) och närmast brytet har rätt till väg/vågen. Sufare längre från brytet till höger/vänster bör då chargea från brytet så fort som möjligt och sedan droppa av, alt aldrig påbörja att droppa in…
    Det sistnämnda alt är ju att föredra, MEN i våra vatten tenderar så många att ligga och surfa skum (för att dom inte vet var på vågen de ska droppa in?) och försöker ändå claima vågen, därför måste man ibland börja droppa in för att sedan kolla om han/hon verkligen tog vågen och därefter droppa av om så är fallet…
    Gör man inte som ovan så riskerar man att missa hälften av dagens bästa vågor utan att någon egentligen surfar dom!!!
    Lika ofta gapar “skumsurfarna” (no offence) om att dom var först på vågen, även fast än dom aldrig har en chans att komma förbi skummet och in i fickan… Förstår att vissa inte förstår bättre, MEN det är INTE OK!!!
    Kontenta:
    Nästa gång någon “skumsufare” gapar åt mig att droppa av kommer jag antagligen att istället att göra en r h cut back, lägga på en floater och sen vet e fan om han/hon inte fattar till slut:-(. Risken är ännu större om samma person gjort samma sak några vågor tidigare under samma session så klart…

Sedan det här med respect to the locals:
    Det hör till vanlig hyfs att visa respekt för da locals. Om du inte förstår: Se dokumentären om BRA Boys (jag orkar inte förklara allt här)! Jag lovar att ni alla kommer att förstå att vågsurfare har en något mer begränsad area att utöva sin passion på än t ex vind- och kitesurfare och dessutom måste förtjäna att surfa vissa spots, varför det inte är ok att läcka secret spots samt att droppa in på locals hur som helst o s v…

Peace, surfer love, understanding & respect!

/Nicco Schiller

bammerwee svarade 14 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jesper-b

Medlem
    6 september, 2010 vid 11:26

Ja vi borde kanske sparka igång surfforat här lite grann. Är precis som Nicco rätt trött på allt attitydsnack på surfsverige. Håller med om en hel del om det där att ine “outa spots” hur som helst på nätet, men på surfsverige tror jag det hanldar minst lika mycket om att vara cool genom att visa att man fattat vad surfettiket “verkligen” och “egentligen” är. MM.

Skitsamma, kanske som sagt dra igång lite mer aktivitet här och försöka hålla självidentitetsskapande attitydsnubbars röster på lite avstånd?

Nu ska jag inte dra igång precis det jag tycker är jobbigt – en massa tyckande om vem och vad som är ok på nätet respektive inte. Istället börjar jag med ett inlägg i en separat tråd som handlar mer om stoke än rätt och fel. Svara där istället!

/JB

• dawwg

Medlem
    7 september, 2010 vid 19:41

Ord upp! Alla kanske inte vill ha crowd på spotsen när dom ska ut men att ha sällskap är alltid ball ju! Även om vi inte vill outa spotsen så kanske man kan få med sig någon utan att outa det på forumet 🙂

så… när ska vi surfa nu i dagarna? vågorna väntas komma rullandes !

• above_the_law

Medlem
    14 september, 2010 vid 19:37

I morgon går det av!!!:-)
    Äntligen på västkusten igen…

• jesper-b

Medlem
    16 september, 2010 vid 08:02

Tja, tisdag em var rätt massivt Torö. I skymningen kom det några rejäla set. Stökigt men skitkul. Utgår från att onsdag fm var kalas, vet att det låg vågor kvar även på em. Calle N skrev gubbe+ i en annan tråd, dock då på udden vindsurfandes. Borde varit rejält cleant på 1a pga vindriktningen. Idag torsdag blir det STORT igen och i morrn fredag lär det också vara tillräcklig size, kanske till och med tidig lördag morgon kan bjuda på lite glasig småvågssurf. Kan vara perfekt för lite större bräda på udden….

Jobb mm gör att jag inte kom ner igår eller idag, ska försöka klämma in en kortis i morgon runt lunch…

Ses på line up!

Jesper

• 031simpa

Medlem
    16 september, 2010 vid 11:49

Jag tycker så här jag…

Ju fler spots som outats, ju mindre crowd när det kommer vågor på de kända spotsen. 😉
    Härligt med svengelskan för övrigt.

• bammerwee

Medlem
    22 september, 2010 vid 15:38
    031Simpa;631424 wrote:
    Jag tycker så här jag…

Ju fler spots som outats, ju mindre crowd när det kommer vågor på de kända spotsen. 😉
    Härligt med svengelskan för övrigt.

Jaså? Beror väl även på om de spot som outats är kända eller secret. Svengelskan är bra.:wink:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfingforumet dött?!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.