• Val av bräda

Publicerad av hadronyche på 25 augusti, 2010 vid 11:38

Hej!
    Jag har precis börjat kitesurfa och går och funderar på att köpa egen utrustning. Har i princip bestämt mig för att skaffa en 12:a Switchblade. Men nu har jag ångest inför vilken bräda jag ska välja. Hur stor skillnad är det mellan olika brädor? Är inne på att köpa ett paket med bräda och kite, de paket jag väljer mellan har antigen en Cabrinha prodigy, RRD poison eller placebo. Om man bortser från priset vilken bräda är bäst? Är poison-brädan för avancerad för en nybörjare?
    /Johan

lance svarade 14 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • regfellow

Medlem
    25 augusti, 2010 vid 13:24

Det är tycke och smak som gäller finns ingen som är bäst. Prata med dem i shoppen om karaktäristiken…

Poison har handgjord träkärna och mer freestyle än placebo och rappare svängar men svårare att ta höjd med.

Prodigy vet jag inget om.

Har du inte kört några innan så välj den du tycker är snyggast, i din prisrange och vad de i shoppen rekommenderar.

mvh,

M

• hadronyche

Medlem
    25 augusti, 2010 vid 14:41

Tack för svaret!
    Om jag ska gå på utseendet så blir det en poison, men de är kortare än ex. placebo vilket jag skulle tro är en nackdel för en nybörjare… Snabba svängar och hopp är ju inte direkt något jag sysslar med än (men något jag självklart hoppas kunna göra framöver).

• lance

Medlem
    27 augusti, 2010 vid 17:18

Tror dom flesta vettiga säljställen borde kunna låna ut en testbräda så du kan kolla skillnaden. Men kan du inte åka ännu så hjälper ju kanske inte det 🙂 Tycker du skall satsa på en bräda som är lätt att plana upp med och tar höjd easy. Tråkiga timmar i sanden vid pålandsvind annars. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.