Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Val av Freestyle
-
Val av Freestyle
Publicerad av anonym-anvandare på 24 september, 2002 vid 14:54vad är det som gäller inför 2003 egentligen? Expression ,Soul? vilket brädmärke är hetast, känns som om JP freestyle 2003 ser riktigt fina ut. Går det att köra en 115 liters freestyle med en 5,3:a???
dr-masse svarade 22 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Jag med min toretiska kunskap från boards-test skulle nog säga att 5.3 är i minsta laget på 115-litraren.. kolla http://www.boards.co.uk där har de tester.. finns andra ställen som oxå har tester men kommer inte ihåg adresserna..
-
Jag kör 5.3 på min Twister 117 men då snackar vi ju inte överriggad 5.3. Brädan går faktiskt bäst med 5.9 och 5.3. Men jag är å andra sidan rätt tung ca 90 kg.
Coolaste brädorna 2003 enligt mig är Fanatic, AHD, Mistral och F2.
-
Oscar:
Mistral har väl inte ens annonserat en ny bräda till 2003? utan twistern(02:a) står väl kvar? ohett! -
Mistral brukar släppa sina freestyles i jan/feb. De har gjort så de senaste 2-3 åren. Allstå hetast 2003! : )
-
Jag är ju ingen freestyle-nisse, direkt men har lajjat lite med manövrar och badat som f-n i år (KUL har det varit).
Och jag har kört NR 5.4 på min JP 115, vilket funkar bra, även för en sjuttifemkilos klenfis som mig. Faktiskt riktigt skoj när det är lite byigare (lättare att hålla fart) och det går att dra på skapliga hopp med en lite större bräda.
För övrigt tycker jag att RRD ser kanonfina ut 03. Har petat på den lilla en hel del… ;-). Jag är dessutom duktigt “såld” på Neil Prydes nya linje och look, Expression skulle jag vilja ha (men det får vänta).
Surfa På!
Logga in för att svara.