• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2005 vid 15:15

Svar till:

Vad tror ni om den som SP tagit in…

http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?products_id=418

[/ QUOTE ]

det är den dom använder på den där speedtävlingen på maui

visar endast averege 10sec och det går inte att analysera tracksen

det beror såklart på vad du ska ha den till, ska du bara va ute och bränna och kolla fart själv så är den säkert rolig

men om du tänker registrera dej på gps-speedsurfing.com så duger den inte

/tbsurf

• newold_surfer

Medlem
    27 juli, 2005 vid 19:07

tack, nä själva idén är ju att föra över till datorn å även kunna se position…

• danpe

Medlem
    27 juli, 2005 vid 20:26

Har kört en forerunner i 1,5 år, och är helnöjd med resultatet. Visar som sagt inte knop, men är klart kul att ha i skogen o på andra ställen. Köte den i USA via nätet för 160 $ , men missade att den levererades med usplug, så det fick jag köpa till en adapter. Jag har kört den både vioa en USB adapter till Macen o serie in i den antika toppmoderna PC:n. Lite meckigt men allt funkar nu bra.
    En intressant sak är att den igår gav upp sin sista? suck o vägrade starta. Men kontakten med service europe var helt suverän. Snabba svar via mail, bra tips (garantin har gått ut…) och sen ett enhetspris på reparation på 43 pund.

När jag har den på armen (som är en stor fördel kör jag alltid ett extra gummiband runt kardborren, då sitter den rejält säkrad. Vattentät lär den vara en haltimme ner till en meter. Längre brukar jag inte stanna nere ens efter svårare krascher, inte ens vid eskimåsväng i kajaken… wink.gif

• supasonic

Medlem
    28 juli, 2005 vid 06:43

Jag har också en forerunner och den funkar kanon. Skall man speedsurfa får man räkna om till knop men det är inte särskilt svårt. Det går tyvärr inte att ställa in mätintervallet såvitt jag vet. Största nackdelen är att signalvolymen är alldeles för låg så den går inte att använda till intervallträning.

.s

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2005 vid 16:48

hej
    jag köpte en begannad fortrex 201 på köp o sälj i går.
    tyvärr glömde han att ta med datakabeln men skulle skicka den imorron. Frågan är vad som behövs mer än den och vind för att komma igång med gps surfing´. tex mjukvaratill datan mm. smarta knep o genvägar motages när manualen bara var på franska .mvh henrik

• jester

Medlem
    28 juli, 2005 vid 17:04

Kolla på denna sida: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=faq

Där finns all info, och länkar till programvara (klicka på software till vänster) du behöver!

Hojta här på forumet om du stöter på patrull

• danpe

Medlem
    28 juli, 2005 vid 20:36

Manual o alla programvaror du behöver laddaR du ner från http://www.garmin.com
    Kostar nada. Det fina med ForeXXXXX är att alla uppdateringar är gratis! laugh.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.