Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Val av Kite
-
Val av Kite
Publicerad av anonym-anvandare på 25 november, 2003 vid 11:45Som första kite tänkte jag satsa på en 17m^2,men vilket fabrikat ska man gå på? visst påstår att Slingshot är kass jämfört men andra men vad gäller egentligen? Jag vet att smaken är som baken i detta men jag vill ändå ha in lite synpunkter i frågan?
Parasail
pjoter svarade 16 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Har precis köpt en SS så kom inte å säg att den är kass nu! hahaha.
-
Kass och kass vet jag iinte med det kanske finns bättre på marknaden eller??
-
Kan inte förklara bättre än så,tycker ock smak är olika därför gillar vi väl olika märken p.g.a deras prestanda eller? personligen så gillar jag Naish…
-
Alla dom större mer kända tillverkarna har bra kites 03 och 04. Kör själv Naish men har sett Slingshots nya kites och dom verkar grymt bra killarna och tjejerna som kör dom är jätte nöjda, så det där om att dom inte skulle vara bra är rent skitsnack. Naish fan! men har både Slingshot och Cabrinha kites och dom är bra allihopa!
-
har du kört nolltvåor patrik? det är väl inget större fel på dom heller? eller?
-
Enda felet med Naish som jag ser det är att det är svårt att hitta delar till den eller det kanske finns någon som vet var man kan få tag på bladders och dyl??
///JRS
-
Nej det är det säkert inte! Det är väl bara hållbarheten och kvaliten samt snabbheten som skiljer lite grann det största problemet med kites om jag uppfattat det rätt var 01 kitesen. Men det vet du bättre än jag Johan.
-
helt rätt.. inte för att jag har kört så många 03or.. men av det jag har provat så kändes det betydligt svårara att tajma det mesta!
-
Alltså nu blir jag sur! hur fan kan du bara välja SS av alla kite märken och säga att dom e kass!
I nästa mening säger du att naish e bra, vad grundar du det på? menar du att en X2 X3 är en bättre nybörjardrake än en Fuel? det är ren BULL det går inte att jämföra, ovanpå detta gäller det en nybörjare, det spelar ingen roll om du sätter värdens högprestanda drake eller en gammal Wippika från 99 i händerna på en nybörjare! även om den nya draken är bättre på alla sätt så kommer nybörjaren ha lättare att lära sig köra med den gammla…
Först när du har seglat iaf. en sessong kan du börja fundera på vad du har för åkstil och vad du vill ha ut av din drake… tills dess spelar det ingen kvitta what so ever!
För att försvara SS lite när jag ändå är igång så är det en alldeles utmärkt nybörjar drake, den har en lungn och fin karaktär och gör inget oväntat, den är mycket välbyggd och klarar dom tuffa tag /misshandlingen som en nybörjare utsätter sina drakar för, det har dessutom sålts massor med drakar så den ligger hellt rätt på beggat marknaden.
Om ni vill ha hjälp i fortsättningen så föreslår jag att man frågar objektiva saker istället för en massa märkesfixerad trashing! typ SS suger och Naish regerar…
//Pan
-
Håller delvis med pan. Men som nybörjare känner man lite skillnad. En x3 kanske inte är så lätt. För att den känns lite orolig och nästan för snabb när man är helt grön. Hade nog hellre haft en aero eller fuel.. Så skillnad känner man ju. Men jag håller i stort med dig..
henke skejt -
Va fan Henke har du inte fixat inloggningen ännu? Be Pan hjälpa dig! Så du inte blir en Anonym fegis
-
Svar till:
Alltså nu blir jag sur! hur fan kan du bara välja SS av alla kite märken och säga att dom e kass!
I nästa mening säger du att naish e bra, vad grundar du det på? menar du att en X2 X3 är en bättre nybörjardrake än en Fuel? det är ren BULL det går inte att jämföra, ovanpå detta gäller det en nybörjare, det spelar ingen roll om du sätter värdens högprestanda drake eller en gammal Wippika från 99 i händerna på en nybörjare! även om den nya draken är bättre på alla sätt så kommer nybörjaren ha lättare att lära sig köra med den gammla…
Först när du har seglat iaf. en sessong kan du börja fundera på vad du har för åkstil och vad du vill ha ut av din drake… tills dess spelar det ingen kvitta what so ever!
För att försvara SS lite när jag ändå är igång så är det en alldeles utmärkt nybörjar drake, den har en lungn och fin karaktär och gör inget oväntat, den är mycket välbyggd och klarar dom tuffa tag /misshandlingen som en nybörjare utsätter sina drakar för, det har dessutom sålts massor med drakar så den ligger hellt rätt på beggat marknaden.
Om ni vill ha hjälp i fortsättningen så föreslår jag att man frågar objektiva saker istället för en massa märkesfixerad trashing! typ SS suger och Naish regerar…
//Pan
[/ QUOTE ]
Håller i stort med dig i vad du skriver men sen är det inte konstigt att folk undrar över vad de hör om olika märken! det är dock en stor investering som skall göras!Mvh Bengt -
Svar till:
Svar till:
//Pan
[/ QUOTE ]
Håller i stort med dig i vad du skriver men sen är det inte konstigt att folk undrar över vad de hör om olika märken! det är dock en stor investering som skall göras!Mvh Bengt[/ QUOTE ]
Bengt,mitt på spiken. Det är pricis så jag tänkte när jag ställde frågan första gången.Pan:Säger inte att SS är kass bara att jag hört det av många därför ville jag ha så mycket synpunkter som möjligt i frågan,vilket jag verkar få för detta var tydligen ett hett ämne
Logga in för att svara.