Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Välkommen till King of Paradise

• andersbq

Medlem
    19 juli, 2010 vid 15:15

Nu är det säkert så att ett 15-tal svenska speedare håller på att fundera över packningen.
    Tänk så här; “Imorgon så blir det 30 graders värme och storm”.
    MAO Lämna hemma: Stora segel, brädor över 90 liter, långa fenor, weedfenor, våtdräkt, jacka, jeans etc.
    Packa med små segel, små brädor, korta master och bommar, flytväst, hjälm, korta fenor, extra hängseletampar och krok, silvertejp, bandage, badskor, GPS och massa Euro.

Vad det gäller vindprognos så funkar inte Windguru. På den står det idag 7 m/s i Chicken Bay medans det blåser 15 m/s i verkligheten. Står det 25-30 knop på windguru så blir det mao stenhårt!!
    Titta här och lägg till cirka 4-8 m/s:
    http://www.yr.no/sted/Hellas/Annet/Karpathos_Airport/langtidsvarsel.html

PS Svenska 220v uttag finns överallt.
    PS 2, packa inte med slitna grejor, typ tampar, mastfötter eller gamla bommar.
    PS3, inga väskor eller boardbags över 32kg styck…
    PS 4, ta med grejor att laga t ex lattor med!

PS extra, det finns fortfarande restresor kvar!

• seve1000

Medlem
    19 juli, 2010 vid 15:51

Tackar Anders!

• marden

Medlem
    19 juli, 2010 vid 16:37

Skulle precis efterlysta en packlista…
    Snart lyfter vi

• marden

Medlem
    19 juli, 2010 vid 16:37

Skulle precis efterlysta en packlista…
    Snart lyfter vi

• jester

Medlem
    19 juli, 2010 vid 16:40

Skaffa en camelbak eller liknande! För denna gången kommer inte jag langa vatten… Vattnet är grymt salt, det är varmt och det är ett fysiskt ställe att köra på. Så att ha med sig vatten ut är inte dumt

• bjornen

Medlem
    19 juli, 2010 vid 16:48

Nu har jag reggat mig på vimeo och skaffat en panasonic dmc-ft2 vattentät kamera så snälla segla inte över mig när jag simmar mitt i speedstrippen för att filma och ta kort :tongue:

Här finns lite observationer från flygplatsen som ligger ett stenkast från devils
    http://www.foreca.se/Greece/Karpathos?obshist

Nära nu…

• klang

Medlem
    19 juli, 2010 vid 20:37

håll i hatten… och glöm inte voltaren… 🙂

• swe117

Medlem
    19 juli, 2010 vid 21:47

Kör med Diklofenak T och GammelDansk, det brukar funka:wink: Skämt å sidor, det där med vikten oroar en del:frown: e de bara ja som har viktproblem, med packningen alltså?:cool2:

Kollade på vindlänken, är det rätt rikting?

• seve1000

Medlem
    20 juli, 2010 vid 03:55

Vikten är nog ett problem för oss alla.
    Men vad gör man? Packa det du behöver och hoppas på det bästa.
    Skall man ha med sig 3 segel och en bräda med diverse tillbehör så är man över den vikt som man får ha.
    Ja snart så vet man om man kommer överleva ett par rundor Paradise Bay?!

• marden

Medlem
    20 juli, 2010 vid 06:22

Det står ju att man får ha 2 st kollin med sig när man har med sig vindsurfing utrustning, är det bara jag som tolkar det som 2*32 kg

• p-malmkvist

Medlem
    20 juli, 2010 vid 06:31

Kan också ge några packtips.. Det är 1*32 kg som gäller för ett kolli windsurfing.. Är man snål som mig så kör man 1xbräda+(1 alt 2 segel) + två bommar +master i boardbagen så det blir 32 kg..

Sedan tar man en segelbag och lägger i sista seglet+mastfötter/förlängare+fenor samt ett par svettiga kallingar och t-shirt och loggar in segelbagen som din vanliga väska..

Perfectos/Petter

• seve1000

Medlem
    20 juli, 2010 vid 08:08

På novairs hemsida står det 30kg max 2 kolli för vindaurfingutr som jag betalt extra för.
    Jag kör bräda och bommar i en bag och en segelquiver. Förlängare fenor mm i dom vanliga 20 kg.

• marden

Medlem
    20 juli, 2010 vid 10:06

checkade dom verkligen in en så “lång väska” som ett segel i vanliga inchekningen?

är man riktigt om sig , kanske man kan ta ur lattorna ur seglerna och få ner tre segel i en resväska ,lite nya veck bara 🙂 och ta brädor bomar master och lattor för sig och resten i handbageget

• p-malmkvist

Medlem
    20 juli, 2010 vid 12:42

Mården!! du ska inte checka in 8.4:an som vanligt bagage utan segel mellan 5.0-6.0..:cool2: Tror allt under 2 m kan checkas in som vanligt bagage, Benke å Jag har båda gjort så iaf..

• klang

Medlem
    20 juli, 2010 vid 19:02

När jag köpte min iS111 2010 av Jesper Orth frågade jag bl.a. hur han gör just med sitt bagage när han reser, hur många han betalar för etc.

Han sa att han oftast betalar för en utrustning, men inte packar tyngre än ~30kg/kolli utan istället har flera, tre har jag för mig. En “vindsurfing utrustning” är tydligen tolkningsbart… och de som tar emot utrustningen brukar inte riktigt veta (eller bry sig). Och då de tvivlat kör han med pokerface och argumenten, -“Så här har det ju alltid fungerat”, -“Så här gjorde vi förra gången och då var det inga problem”… Och det har tydligen fungerat (om man bortser från Spanien som tydligen alltid är problematiskt på något sätt…)

Vill inte påstå att det jag skrev är exakt vetenskap… 🙂

LYCKA TILL (och glöm inte voltaren)

Sida 5 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Välkommen till King of Paradise

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.