Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Välkommen till King of Paradise

• mackee

Medlem
    30 juli, 2010 vid 19:23

dra av ett kastfall nära båten så kanske dom flyttar på sig

• swe117

Medlem
    30 juli, 2010 vid 19:34

Då får vi grattulera Anders till segern i andra veckan. Passar också på att tacka för en trevlig tävling och en supervecka med hela Sverigegänget. Det blev hardcore på riktigt, liksom. Är klart ödmjukare nu inför nästa Karpathos resa:grin:. God mat och mycke sol o skoj, en och annan Mythos hann vi ju också med, eller hur Humle & Malte:wink:.

• glader

Medlem
    31 juli, 2010 vid 06:20

Vill också passa på att tacka alla inblandade! Tack speciellt till Anders för allt arbete med engagemanget och Daniel för all pushning och coachning. Jag hade stor lycka av att ha Björnen och Mården med då vi tre hela tiden var jämna och pushade varandra, analyserade kort tillsammans osv osv. Jag har verkligen lärt mig mycket.

Gårdagen blev ett brutalt uppvaknande. Kände mig lite små-cool efter att ha segalt ganska mycket i Grekland då halva styrkan stod på land för att det var för mycket eller för lite vind. Här Kärradal blåste det fint i morse och jag tog en liten morgontur. Tyckte det såg ut som 6.7 eller möjligen 5.8-väder. I hasten fick jag bara med mig 6.7. Väl nere vid stranden insåg jag att 6.7 skulle bli stort, men tyckte att om det är något jag tränat på senaste veckan så är det att segla överriggad. Ute i vattnet insåg jag att jag verkligen var överriggad och hur enormt stora vågor det går här när det blåser. Det var verkligen svårt att starta. Väl igång insåg jag också hur extremt mycket sjögräs det var. Kom halvplanande runt en udde med en stor slöja runt fenan. Just som en våg bröt på mig jag en monsterby. Gjorde världens kastfall, slog i ansiktet stenhårt i seglet och fick jätteont i båda axlarna. Mitt ömma revben från Karpathos blev inte lyckligt heller. Fick stora brytande vågor på mig och trodde att jag skulle spolas upp på stenarna. Lyckligt nog bottnade jag innan jag spolades upp och lyckades få utrustning och mig själv därifrån. Totalt mosad gick jag upp och spelade Pettson & Findus-memory med sönerna i stället. “Hybris går före fall” är en gammal säker regel

• glader

Medlem
    31 juli, 2010 vid 06:25

Vet inte om någon av er observerade det, men mannen som kan gå på vatten, Henrik Mård, satte fjärde bästa i Sverige på Alpha racing. Grattis till det Mården!

• seve1000

Medlem
    31 juli, 2010 vid 07:24

Hej.
    Vill också tacka alla som var med till att göra min första vindsurfingresa mycket trevlig.
    Vi hade lite otur med vind anser jag men ändå var resan till belåtenhet för mig.
    Jag fick seglat ett antal repor på Karpathos speedstripp med nytt PB som resultat och känner att det finns mer att ge inför mina veckor i september.
    Tack hela gänget för trevligt sällskap.

Team Mythos kommer nog göra fler resor ihop:-)

Karpathos 2011?

• lasso

Medlem
    1 augusti, 2010 vid 17:50

ja, tack alla, skitkul. Mycket bra coaching. Kul att åka båt också….

• andersbq

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 14:57

Fick till det riktigt bra idag. Slitit som en gnu på alla kryssar (och starter), lyckades till slut ta Mackes 5×10 sek från förra veckan med råge.
    http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=65109&uid=2558
    Det ska jag fira med en UFO.
    Livet leker!!

• jester

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 16:21

Jösses! Ruggigt bra, Anders!

• benke-2

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 16:41

Coolt!
    Verkar gå frammåt, 39,6 är riktigt bra på Karpathos.
    41,5 är bästa sessionen (Lockwood efter ca 25-30 dagar på Karpathos).
    6,4 lär varit bra tryck i på uppvägen.

• seve1000

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 17:17

Grymt bra kört Anders.

Glöm inte Mythosen till maten!

• thomas-althin

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 17:32

Grymt jobbat Anders! Hatten av.

• tobhed

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 17:33

Snyggt Anders!!!! Stort grattis från mig 🙂

• mackee

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 18:03

Bra jobbat Anders. Du kommer bli årets grek.
    Lycka till med ufon

• lasso

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 18:14

Grattis, grattis Kung Anders,
    Imponerad som tusan.
    Det firar vi när du kommer hem, med restaurantbesök i Onsala, som vi pratade om.

Har nu lagt mina bilder, där flera av er är med på/enligt Jesper´s Länk!

Bjuder också på dessa coola reklamfoton…hur sköna som heslt, Lekt med dem i Photoshop så klart,

Grattis Anders; Hälsa familjen (vill också veta hur UFO smakade):grin:
    Lars/Lasso

• marden

Medlem
    2 augusti, 2010 vid 18:26

wow,hoppas du tar hem grekiska mästerskapen nu.

Sida 8 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Välkommen till King of Paradise

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.