Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Välkomna till Muskö, LÖRDAGEN den 3:e mars

• Välkomna till Muskö, LÖRDAGEN den 3:e mars

Publicerad av herr-pelegrin på 2 mars, 2012 vid 17:25

Nu när iscupen blev inställd så har Ni ett alternativ med friåkning på lördag. Horfjärden bjuder på kanonfin is med långa repor mitt på fjärden. Det blir enligt SMHI 6 m/s nordlig vind.

Åk till Mickrums Brygga: Nynäsvägen söderut, sväng av vä mot Muskö, kör genom tunneln och fortsätt 5-6 km, vid ett fyrvägskors mitt på ett fält tar Ni vä och efter ca 1 km är Ni framme vid Sjökrogen. Parkering finns tv innan byggnaden. Ni går bäst ut på isen från den vänstra träbryggan vä om bensinmacken.

Kryssa ut ur viken och kör ute på fjärden. Inne i viken finns ett parti med lite raspig överis och där kan Ni ta det lite lungt.

fkale50 svarade 11 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • bicless

Medlem
    4 mars, 2012 vid 10:48

Superfint dag där ute, tack Pelegrin för tipset.
    Blåste kanske 4-7 och perfekta isar. jag kommer åka ut till muskö fler gånger, helt klart.

Själv ramlade iag i en backvindjipp. Jag körde 4-medars men är van köra RAD/pirat och där stagvänder man nästan jämt så ni som är ovana med 4 medars tänk på att det 10 gånger lättare få backvind jämfört med surf på vatten. Och det är hårdare ramla baklänges.
    Hade lite otur och fick all kraft på axel och nått som heter ac-luxation i axeln så nu blir det vila några veckor :(. Nästa gång skall jag försöka landa på rumpan.

• herr-pelegrin

Medlem
    4 mars, 2012 vid 20:42

Bicless – Det var ju tråkigt med Din axel! Hoppas Du blir något så när ok till vindsurfingsäsongen! Vi hörs innan dess. Själv fick jag nog en spricka i ett revben och har lite känningar. Möjligen har jag lärt mig att man inte ska svara i telefon när man seglar, även om man tror man har koll. När man sen ändå faller över bommen så har man tyvärr en hand mindre (den med telefonen) att ta emot sig med.

• trimmarn

Medlem
    6 mars, 2012 vid 17:00

Jannes film från lördagen.
    Tack
    peder
    [ame]http://youtu.be/cPuVEHiZjGo[/ame]

• christer-b

Medlem
    6 mars, 2012 vid 19:10

Tack Janne för en bra film. Får hoppas på fler besök till horsan…till helgen kanske.
    Christer

• radius

Medlem
    9 mars, 2012 vid 08:00

Otroligt fin film, mäktigt när ni ligger precis jämsides… Mvh Claes

• herr-pelegrin

Medlem
    9 mars, 2012 vid 09:07

TACK JANNE för denna stilstudie av MR PIRATE HIMSELF, alias Trimmarn, snygg studie av KITEWING men även hur VINDSÖKARN tränat in snygga gippar! Observera gärna det unika med filmen att det förekommer ZOOOOOM i full fart!

En dag att minnas när isarna smält bort!

• fkale50

Medlem
    29 november, 2012 vid 16:55

Glade to know this, i am really thankful to you.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Välkomna till Muskö, LÖRDAGEN den 3:e mars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.