Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Van eller Volvo?
-
Van eller Volvo?
Publicerad av wwwsoutheastse på 17 januari, 2004 vid 16:35Ush.. nu river det i mig igen.. e ganska trött på min gammla slitena 744 som e krockad å bucklig överallt… men åt andra sidan så har den alltid funkat å sist körde jag ner till malaga och tillbaka igen utan krångel. men man börjar bli trött på att sova i tält eller i förarsätet.. Vill nog ha en van istället.. en cheva van verkar bra. nån som har haft en sådan nån gång å kan prata lite hur dom är å köra å sånt..
hjeltman svarade 20 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Jag har en Cheva. Kööööp en . det är bara så. Lite dyrare att åka , men så mycket häftigare.
/ ippa
-
Sorry men måste lägga in ett ord för världens i särklass bästa bil för persontransport, omkläddningsrum, Fikabord, sängplats,Enda nackdelen är att om du väl skaffat en kommer du aldrig mer att vilja byta ner dig till en annan bil igen.
Multivan! -
en polare hade en cheva van, men den drog 3,5 liter milen så han fick typ sparka iväg den och ge pengar med för att bli av med den. tänk dig noga för.
-
Svar till:
Sorry men måste lägga in ett ord för världens i särklass bästa bil för persontransport, omkläddningsrum, Fikabord, sängplats,Enda nackdelen är att om du väl skaffat en kommer du aldrig mer att vilja byta ner dig till en annan bil igen.
hur ser en Multivan ut?
Multivan![/ QUOTE ]
-
Svar till:
en polare hade en cheva van, men den drog 3,5 liter milen så han fick typ sparka iväg den och ge pengar med för att bli av med den. tänk dig noga för.
[/ QUOTE ]
hisssssssssh.. det e ju inte så kul, fassan hade n Dodge RAM van med v6;a i den drog runt 0,9 på långkörning, men den köpte han helt ny iofs. dom kanske blir sämre med åren..
om man köper en van ska det va hi top och starcraft då? jag e inte så hemma på van..
-
-
Du är verkligen säker på din sak när du kallar den för världens bästa bil…..nästan irriterande säker
Och just därför lägger jag in en bild på det som verkligen är världens bästa bil……
-
Det finns ju lite att läsa om VAN här
http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Board=surfbuss&Number=131752&fpart=&PHPSESSID=Det finns gott om Cheva och Dodge VANar på Blocket. Är själv rätt sugen på en. 3.5L/milen som psychonauten angav låter lite väl mycket. Beror kanske på årsmodell?
-
Psykot lär väl inte ha förstått att det var fel på bilen/bussen. Normalt så drar en Cheva G20 ca 1.4-1.8 liter milen, men det går att få den att dra mer…bara att gasa.
De mindre 305 motorerna tar något mindre men tappar ordentligt i kraft, inget att föredra.
Förstår inte riktigt varför det alltid är ett evinnerligt tjat om bensinförbrukningen, det diffar ca 3-4 kr milen mellan en livsfarlig och fullständigt hopplös gammal buss av europeiskt ursprung till att få åka bekvämt, säkert och trevligt. Troligen har man hälften så mycket timmar i garaget och slipper reparera stup i kvarten också, men det är ingen garanti……. -
Okey.. då e det bestämmt.. en Chevy Starcarft står på listan en 89:a med insprut och hightopp ås tge till taket.. ska bara svlägsna bomorangen som sitter där…
-
Vilken säkerhet och krock test är det som du syftar på som visar att en van skulle vara säkrare än till exempel VW eller Mercedesbuss? Skulle vara intressant att läsa om det.
-
Här pratar vi 80 tals bussar, och då borde även du känna till hur säkerheten är i en VW kontra am. vans, eller?
En multivan från 2004 för 400 000 kr är en annan sak, eller dom nyare modellerna, men det är ingen prislapp 15-40000kr på en sådan.
MB är helt ok grejer. -
Ja det kan jag ju inte så bra. Hur säkra vanarna var på den tiden hade själv en T3 VW GL 87a och den var en av dom absolut säkrast bilarna på den tiden men hur det var med T2 an och tidigare modeller vet jag inte.
Logga in för att svara.