Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vänern imorgon?
-
Vänern imorgon?
Publicerad av spike på 24 oktober, 2005 vid 10:56Vart i södra Vänern imorgon eftermiddag?
nordgren svarade 19 år sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Vart det någon surf där nere då?
Här i norra Vänern så var det riktigt bra drag i 4,5 (95 kg kille på vågisen). Vart rätt fina vågor om än inte så väldigt stora. Sen har man numera fått surfa när det snöar. Det är ball. -
Nordgren, det var 16m/s i medel och 19 i maxvind på klacken när vi var ute…i snöblasket… Ulf
-
Jäklar! Då var det till och med lite mer än vi trodde. Inte undra på att man fick kämpa så jävligt för att hålla sig kvar på vattnet och inte flyga iväg.
-
Tjena markus.
Tackar för köpet.
Japp det blev premiärturen idag, vart en tur på ca två timmar på vattnet.
Körde först redigt överriggad med 5,0, bytte sen till 4,5 med riktigt bra tryck. Var egentligen lite väl mycket vind för brädan idag men den funkade fint! Klämde av lite backside vågridning och så. Verkar vara en väldigt trevlig bräda, så jag är klart nöjd med köpet! Skönt med lite mer volym så den är lite mer förlåtande än en mindre vågis. Jag gissar att den komemr till sin fulla rätt med 5,7 eller 5,0 med “normalt” drag.
Får hoppas på att det blåser fint i på västkusten någon helg så man får prova den i Lejet eller Varberg i lite större vågor. -
Ah, låter härligt! Se till att få den i vågorna, där e den grym!!!
/Fjant
-
Jepp, jag tycker att den svängde väldigt bra, speciellt när jag satte på en 22 cm vågfena på den.
Logga in för att svara.