Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Var åka efter sommaren???
-
Var åka efter sommaren???
Publicerad av walle på 14 mars, 2004 vid 08:02Kanske lite tidigt ute men jag kollar runt lite på bästa möjliga spot när sommaren e slut i Svedala!
Tänkte vara borta i minst 2v och det vore bra om det funkar att ta med familjen…
Var på jorden är det bäst, om man kollar på vind och väder, och det vore ju trevligt om det var några fler Svenskar där!Kom med förslag!
roland svarade 20 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Knappast men där är svenskar och billigt blir det Cabaret verkar ju ganska populärt så det är väl inte helt fel.
-
Okej då… men om vi hoppar över det där med svenskar, vart e bäst då???
-
Kjellorix
Gäst17 maj, 2004 vid 15:04Inlägg raderat av Kjellorix
-
Svar till:
Varför inte någon av kanarieöarna ,t.ex. Feurta Ventura där finns den pålitligaste vinden på jorden har jag hört.
Men jag har inte varit där, sä det är bäst du tar reda på mer först.
vattnet? spriten e ju det viktigaste att kolla
Jag tycker att vattensmaken kan vara viktig, t.ex indiska oceanen västra Australien där smakar vattnet salt men “gott” , och Medelhavet vid Nice smakar det “så man spyr”.[/ QUOTE ]
<
om spriten e billig är väll lite viktigare en om hur det smakar när du surfar! men du kanske åker med munnen öppen? -
Kjellorix
Gäst22 maj, 2004 vid 16:03Inlägg raderat av Kjellorix
-
Nice är ju inte så jäkla rent heller . De åker med båtar varje dag(om jag inte minns fel) o plockar upp skräpet i vattnet, usch.
-
Svar till:
Jag har aldrig Vind-Kite-surfat utomlands, men jag badade i Nice och fick en chock, fy fan va äckligt det smakade, när man fuktade läpparna med tungan efter baden, bara att spotta och fräsa .
Men utanför Perth smakade det gott, så man järna slickar sej om munnen efter baden.
Omöjligt att undvika att man får salt på läpparna, när man dyker i vattnet, svårt att få bort, utan att blöta bort det.
Och smakar det som utanför Nice så blir jag förgiftnings-nojad.[/ QUOTE ]
Du skulle varit med på Isla när vi badade i bajsvatten varje gång innan surfet
Logga in för att svara.