Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Var åka efter sommaren???

• Var åka efter sommaren???

Publicerad av walle på 14 mars, 2004 vid 08:02

Kanske lite tidigt ute men jag kollar runt lite på bästa möjliga spot när sommaren e slut i Svedala!
    Tänkte vara borta i minst 2v och det vore bra om det funkar att ta med familjen…
    Var på jorden är det bäst, om man kollar på vind och väder, och det vore ju trevligt om det var några fler Svenskar där!

Kom med förslag!

roland svarade 20 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • patrikol

Medlem
    14 mars, 2004 vid 09:49

Habo garanterat svenskar och väldigt billigt! wink.gif

• walle

Medlem
    14 mars, 2004 vid 11:38

Habo= bästa spoten på hösten i världen confused.gif

• patrikol

Medlem
    14 mars, 2004 vid 12:41

Knappast men där är svenskar och billigt blir det smile.gif wink.gif Cabaret verkar ju ganska populärt så det är väl inte helt fel.

• walle

Medlem
    15 mars, 2004 vid 04:32

Okej då… men om vi hoppar över det där med svenskar, vart e bäst då???

• yaqup

Medlem
    15 mars, 2004 vid 09:14

Falsterbo – här e nästan bara Sthlmare under sommaren… grin.gif

• egan

Medlem
    20 mars, 2004 vid 23:14

Vinslöv

• Kjellorix

Gäst
    17 maj, 2004 vid 15:04

Inlägg raderat av Kjellorix

• roland

Medlem
    22 maj, 2004 vid 14:18

Svar till:

Varför inte någon av kanarieöarna ,t.ex. Feurta Ventura där finns den pålitligaste vinden på jorden har jag hört.
    Men jag har inte varit där, sä det är bäst du tar reda på mer först.
    vattnet? spriten e ju det viktigaste att kolla
    Jag tycker att vattensmaken kan vara viktig, t.ex indiska oceanen västra Australien där smakar vattnet salt men “gott” , och Medelhavet vid Nice smakar det “så man spyr”.

[/ QUOTE ]
    <
    om spriten e billig är väll lite viktigare en om hur det smakar när du surfar! men du kanske åker med munnen öppen? smirk.gif

• Kjellorix

Gäst
    22 maj, 2004 vid 16:03

Inlägg raderat av Kjellorix

• curry

Medlem
    22 maj, 2004 vid 17:10

Nice är ju inte så jäkla rent heller smirk.gif. De åker med båtar varje dag(om jag inte minns fel) o plockar upp skräpet i vattnet, usch.

• roland

Medlem
    22 maj, 2004 vid 20:26

Svar till:

Jag har aldrig Vind-Kite-surfat utomlands, men jag badade i Nice och fick en chock, fy fan va äckligt det smakade, när man fuktade läpparna med tungan efter baden, bara att spotta och fräsa .
    Men utanför Perth smakade det gott, så man järna slickar sej om munnen efter baden.
    Omöjligt att undvika att man får salt på läpparna, när man dyker i vattnet, svårt att få bort, utan att blöta bort det.
    Och smakar det som utanför Nice så blir jag förgiftnings-nojad.

[/ QUOTE ]
    Du skulle varit med på Isla när vi badade i bajsvatten varje gång innan surfet

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Var åka efter sommaren???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.