Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var är alla tuffa kitare när det blåser???????????

• nordgren

Medlem
    19 maj, 2004 vid 21:09

Svar till:

Låter som ett par sista desperata försök att hävda sig från en sport som antagligen kommer dö ut inom 1 år. Jag menar vindsurfing e ju tufft som tusan, dansa runt seglet på en bräda lika stor som en optimistjolle i neonfärgade 80-tals dräkter. Är nästan helt säker på att ni vindsurfare kör monoski när ni e på skidsemester. Ungefär samma sak, ni e typiska “funkade-på-80 talet-men-man-har-kommit på-nya-roligare-och-häftigare-saker-nu-men-vi-vågar-inte-prova-människor”.

P.s Är det roligt att inte kunna göra några trick eller hopp där man landar med fart så det ser snyggt ut? D.s

[/ QUOTE ]

Visst så är som vanligt den anonyme väldigt löjlig… men nu får du ju fan skärpa dig också…snacka om någon jollesegling och grejer, fan snäpp upp dig och torka dig bakom öronen.

Jag skulle inte klaga på kite även fast jag vindsurfar, inte heller när jag har blivit tvungen att rädda en kajtares bräda… fan vi är två sporter som diggar vindens vinande och vattnet, och så jävla olika är inte sporterna. Bara för att du tycker att kite är roligare så ska du fan inte hålla på att dizza något annat.

Klanka fan inte ner på någon sport som du troligen inte ens har provat din jävla snoris.

• kitelife

Medlem
    19 maj, 2004 vid 21:14

Hehe den va juuh riktigt kreativ ; ) men det spårar snabbt ur igen . . .

//Pan

• yaqup

Medlem
    19 maj, 2004 vid 21:45

Visst så är som vanligt den anonyme väldigt löjlig… men nu får du ju fan skärpa dig också…snacka om någon jollesegling och grejer, fan snäpp upp dig och torka dig bakom öronen.
    Jag skulle inte klaga på kite även fast jag vindsurfar, inte heller när jag har blivit tvungen att rädda en kajtares bräda… fan vi är två sporter som diggar vindens vinande och vattnet, och så jävla olika är inte sporterna. Bara för att du tycker att kite är roligare så ska du fan inte hålla på att dizza något annat.

Klanka fan inte ner på någon sport som du troligen inte ens har provat din jävla snoris.

[/ QUOTE ]

hur var nu det här med personangreppen?? cool.gif

• rambo_johnson

Medlem
    19 maj, 2004 vid 22:12

jevla Malmöbo, troligen klagshamnare dessutom

http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation

• ozzcarr

Medlem
    19 maj, 2004 vid 22:42

Svar till:

Svar till:

Låter som ett par sista desperata försök att hävda sig från en sport som antagligen kommer dö ut inom 1 år. Jag menar vindsurfing e ju tufft som tusan, dansa runt seglet på en bräda lika stor som en optimistjolle i neonfärgade 80-tals dräkter. Är nästan helt säker på att ni vindsurfare kör monoski när ni e på skidsemester. Ungefär samma sak, ni e typiska “funkade-på-80 talet-men-man-har-kommit på-nya-roligare-och-häftigare-saker-nu-men-vi-vågar-inte-prova-människor”.

P.s Är det roligt att inte kunna göra några trick eller hopp där man landar med fart så det ser snyggt ut? D.s

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Truten! Har provat vindsurfing! Kom inte och försök vara nån jävla moral-polis här för att sedan komma med egna personangrepp. Med en sådan dubbelmoral kan man ju undra vem som e snorig!

Dessutom frågade jag bara om det var kul att göra trick som man aldrig kan landa med fart, ser ju jävligt tråkigt ut men det kanske är roligt. Vad vet jag, är det kul eller? Snälla svara ärligt, hade varit intressant att veta!

P.s Kör du monoski när du åker alpint, just for the record, så att jag inte drar förutfattade meningar D.s

Mvh/ Den snorige!

• melker

Medlem
    19 maj, 2004 vid 23:01

Liftass kommer att släppa en monoski til 2006 års modeller.

• nixa

Medlem
    20 maj, 2004 vid 06:22

Att ni bara orkar bry er, varför denna “sura” inställning??

Nixa

• loving

Medlem
    20 maj, 2004 vid 06:49

Hahahahahaha!!!!!!!

Fyfan vad sköt lads!! Jag vaknade precis med en praktfull baksmälla men efter att ha att läst den här till synes meningslösa inlägg från anonym såklart så glömde jag snabbt bort att må dåligt…

Fast det är klart..Lite spyfärdig är man då det fortfarande finns folk som måste kasta ut sig skit hela tiden…Gå o bajsa istället, eller dra ut o kita..Det ska jag göra iaf.

grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

• pepa

Medlem
    20 maj, 2004 vid 06:53

Jag ska säga vart vi är: Hemma och fegar. Dels för att det inte är speciellt kul att vara ute i 20 m/s även om du har en pyttekite, dels för att vi försöker hålla sporten levande i Sverige. Det är helt enkelt mycket farligare att gå ut när det är så stark vind, vi såg rätt nyss vad som hände EH-representanten i Tyskland vad som hände när han skulle visa att man visst kunde. Props till er windsurfare som är ute och dönar i stormen, det är alltid fetare med en vindsurfare 6-7 meter upp i luften än en kajtare på sammas höjd. Däremot hade det varit kul att se vad du säger om alla de nya olika handlepass-tricken där man har draken lågt hela tiden… Ha det gott i winden!

Gött att se lite nya personangrepp, spy lite galla för mig med!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 maj, 2004 vid 07:25

Svar till:

Jag ska säga vart vi är: Hemma och fegar. Dels för att det inte är speciellt kul att vara ute i 20 m/s även om du har en pyttekite, dels för att vi försöker hålla sporten levande i Sverige. Det är helt enkelt mycket farligare att gå ut när det är så stark vind, vi såg rätt nyss vad som hände EH-representanten i Tyskland vad som hände när han skulle visa att man visst kunde. Props till er windsurfare som är ute och dönar i stormen, det är alltid fetare med en vindsurfare 6-7 meter upp i luften än en kajtare på sammas höjd. Däremot hade det varit kul att se vad du säger om alla de nya olika handlepass-tricken där man har draken lågt hela tiden… Ha det gott i winden!

Gött att se lite nya personangrepp, spy lite galla för mig med!

[/ QUOTE ]

Nu ska vi tillägga att EH killen i Tyskland var Wolfang Ricke gammal europa mästare i vindsurfing… jevla matchosport…

• fred

Medlem
    20 maj, 2004 vid 09:25

WORD PEPS!

Fan va alla blir sura! Va glada istället för att vindsurfarna fick sätta sina trick, sen att den anonyme killen inte kom ut på vattnet för att hans mamma tvingade honom att städa sitt rum, klart han är bitter grin.gif

Ni vindsurfare var helt klart värda den vind ni fick, kul att få se er använda utrustningen. Det kan ju inte vara allt för kul alla dessa dagar man ser er ligga och flyta omkring och aggera (förlåt!)vattenhinder. Är det okey att “Grinda” (ursäkta stavningen) på surfbomen? grin.gif

Sen det här med att vara tuff eller inte, för mig handlar det bara om valmöjligheter, jag vill surfa så mycket som möjligt i sverige och samtidigt ha så kul som möjligt, för mig är valet SOLKLART cool.gif cool.gif

Ps. Jag ser till att ha mitt rum är färdigstädat dom dagar då det blåser grin.gifDs.

• nordgren

Medlem
    20 maj, 2004 vid 10:00

Ozzcarr: Fan är du dum i huvet eller?
    Dubbelmoral? Nej jag klagar på folk som generaliserar och klankar ned på en sport de inte vet något om bara för att dom tycker att något annat är coolare eller roligare. Det är fa jävligt barnsligt. Sen att du är ett pulver som person är en helt annan sak och det står jag för att jag tycker. Du verkar onekerligen ha en skruv lös om du sitter och haspar ur dig en massa sådan smörja.
    Gå till personangrepp på den anonyme muppen istället för att klaga på en hel sport.

Och snackar vi vinter så kan jag låva att jag knäcker dig med hästlängder, har åkt snowboard (inte monoski) sedan det kom till sverige. Du kan ju försöka hänga på om du vill. Tssss, sörlänning…

Ta nu fan och skärp dig och klaga inte på en stor sport bara för att inte du tycker det verkar kul.

Peps: Word! Här har vi en kitare av riktig soul!
    Surfs up dude!

mvh Dalavirke är starkast!

• holgan

Medlem
    20 maj, 2004 vid 10:14

hahahahaha, störtlöjligt

• anonym-anvandare

Medlem
    20 maj, 2004 vid 10:31

Fan grabbar har inte det här avsnittet gått på dallas en gång i tiden? Tror det slutatde med att allas vår JR sprängde en damm eller nått sånt laugh.gif

För att inte göra några person angrepp vad sägs om att vi alla samlas i en diskussions ring o torkat varandra bakom öronen grin.gif
    Hur svårt är det, vi håller käften drar ut o åker o matar herr anonym med hundskit…

Henrik B

• backe

Medlem
    20 maj, 2004 vid 11:04

Om det är nån som vet var man kan köpa en ny monoskida så har jag en kompis som letar sedan ett par år tillbaka…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var är alla tuffa kitare när det blåser???????????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.