Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport var är bäst å surfa över jul?

• var är bäst å surfa över jul?

Publicerad av anonym-anvandare på 29 augusti, 2002 vid 19:11

tjena!

jag och en vindsurfande polare (jag kitear) tänkte dra iväg och surfa över jullovet(nästan 4 veckor).

vad kostar tex flyg till hawaii(andra resmål????) + boende för en månad?
    är maten dyr? är den bra?
    nån som vet en sida med väderstatistik för hawaii?
    hur pass mycket blåser det i december/januari?

kan man kitea på ungefär samma ställen som man kan vindsurfa eller får kitearna åka på egna ställen?

jag vill helst surfa vågor, plattvatten kan jag åka i sverige… vilken ö, by mm?
    tänkte eventuellt lära mig vågsurfa.

tacksam för tips.

anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 1 Medlem · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2002 vid 18:45

Hawaii över julen, glöm det!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2002 vid 11:27

kan du ge ett utförligare svar?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2002 vid 07:40

Lär ju vara SÅÅÅ mycket feta amerikaner som trissar priserna på ALLT.
    Skulle satsa på Australien, utgå från Perth, där har du vågor och vind garanti!
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 20:02

Forst och framst Jonas som svarade sist – du kan nog inte vara alltfor intelligent “Hawaii…feta Amerikaner som trissar upp priserna”. Om jag inte tar fel sa tillhor Hawaii USA. Plus jag antar att du klassifiserar Robby Naish och de ovriga utovarna pa Hawaii som feta…hmmmm

Nog om det nu till fragan. Jag bor i New York sa fran min sida sett sa ar Cabarete, DR ett mycket hett alternativ – oerhort billigt och bra konstant vindar aret runt. Kolla in Kitexcite.com (Stefan och Marina ager skolan som aven ar test center for Brunotti, FOne) och Kitebeach hotel, $18-24/per dag incl frukost (plus att Robin som ager hotellet ar mycket cool). Suverant stalle med manga “pros” som ar dar. Vintertid kan vinden dock vara lite osaker 60-70% kitable dagar mot 90% iovrigt. Det finns dock vagor ute pa revet om det ar vad du letar efter. Email Stefan och Marina for mer exact information.

Maui – kiteboarding paradise! See utdrag ifran Kiteh2o.com nedan

The island of Maui, considered the Mecca for windsurfing, is quickly becoming the destination for beginning kiteboarders and is the proving ground for many of the world’s best professionals in the sport. The venturi effect created by the gap between the West Maui Mountains (elev. 5788′-extinct volcano) and Haleakala (10023′- dormant volcano) results in a nearly year-round, side-onshore, 10-20 knot trade wind. Warm waters, beautiful sandy beaches and areas set aside solely for practicing the sport make Maui one of the foremost kiteboarding spots. Currently, there are several different areas where riders are launching. The most popular is the west (downwind) end of Kanaha Beach Park. Kihei and west side (above Lahaina) areas are also popular with intermediate to advanced riders. Each of these sites has its own unique challenges so we recommend, before jumping into your rental car at the airport and heading off with your equipment to ride, stop at a nearby shop for the safe riding guidelines. In anticipation of the increased use of the kitesurfing beaches this summer, all kitesurfers are asked to show restraint when sailing near trhe launch areas. There are a limited number of launching places so in order to maximise their capacity kitesurfers should preassemble their gear away from the immediate launch area and then get a buddy to give them an assisted launch so that they can get off the beach faster and allow others to launch too. The kite beach launch is great for intermediate and advanced kitesurfers. Beginners should use the downwind launch at Action Beach. Or they can launch at “the Sweet Spot” just downwind from the Action launch. Remember to always give the fishermen plenty of room at all times even if it means changing your launch site. Fishermen have right of way. If you get tangled in a fishing line, you should immediatly apologise and offer to pay for the damage. Maybe offer a beer or two to the fishermen to keep them happy. Most of the locals are pretty friendly but there are a few ego’s around, on and off the water – best to keep away from them.

Sea of Cortez, Mexico ar mycket bra for vinter tiden nar “El Norte” blaser ner langs med den Mexicanska kusten. Kolla in La Ventana och La Barilles. Formodligen de basta forhallandena for vinter.

El Yaque, Isla de Margarita – ingen forklaring behovs

Aruba – bra wind men kan vara dyrt.

Personlig favorit – Cabo Frio, 10 mil norr om Rio De Janeiro. Bra vindar 15-22 knots i snitt (Wipika proffs ar ofta har), bra strand men kallt i vattnet (som namnet anger). Cabo Frio ar lite pa den lugna sidan for nattliv men detta kompenseras latt med att sticka in till Buzio (som ar lekplats for Cariocas – kolla in discot pa herrgarden uppe i kullarna bakom staden, kom efter midnatt, party Brazil style)

Sjalv sa ska jag ta en runda till Fortaleza, Brazil i vinter. Stadiga “trade winds” 15-30 knots med en bra “lagoon” for kiting plus mycket billigt.

Hoppas att det hjalper
    Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport var är bäst å surfa över jul?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.