Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Var är det bästa speed ställena på västkusten?
-
Var är det bästa speed ställena på västkusten?
getwet svarade 15 år, 3 månader sedan 13 Medlemmar · 33 Svar
-
man får väl studera prognoserna noga innan man bokar ett lisebergbesök,
närå såg vad som var pågång o tog med speedbrädan o funka inte det fick de va.det var bra att du hade tid i arbetet me mina frågor o kunna va vägvisare dit fredrik men det va lite ohyffsat o slå gästen me några 1/10
även om jag som fredrik inte vartit på så många spots så är det bland det bästa.
parkering,rigga hoppa på brädan inom några meter trots det så bottna man “nästan” överallt över 2,5km sträcka och framförallt inte en ända sten vad vi såg bara en säl.det ända va väl att ön var för hög för att bli ett riktigt speeed ställe och så ska nog vinden ligga runt syd så inte vågorna går runt.svårt me 10sec också när vi segla in i lä bakom udden
men tror nog ändå potential finns för 40kn kanske typ benke kunde gjort det när vi var där han är 3-4 kn snabbare än mig medans jag skulle behövt 20+m/s för att komma dit.
nu var det väl knappt 15 lite mer kanske i den byn som jag gjorde 36 i.
helt ok ställe för 1852m tror jag också även om man får köra en bit från ön för att få vind. -
Några bilder tagna med min lilla IXUS från bryggan på Glader och Mården.
Bilderna är tyvärr inte tagna från själva “speedspoten” och eftersom min kamera inte klarar ett kastfall. En bra dag var det iallafall. Skoj att prova något annat än Torkelstorp och Shitbay(Fiskebäck). SÅ snart kanske jag oxå kan vara snabb på vattnet med några såna här dagar.Stefan
-
Kul att det blivit PB för er samt att det också dykt upp ett nytt ställe. Måste nog besökas vid lämpligt tillfälle.
Logga in för att svara.