Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Var är höst vindarna??
-
Var är höst vindarna??
Publicerad av tdk på 31 oktober, 2004 vid 09:23Alvarligt talat.. Var fan är höstens starka vindar?!? Eller är det bara jag som tycker att det har blåst dåligt nu?! Okej att vi har haft en ganska bra säsong i år, men mer ska mer ha!! Och nu när vi ändrat klockan är ju vardagarna helkörda för oss arbetare.. Och kallare blir det med..grr…
anonym-anvandare svarade 20 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst31 oktober, 2004 vid 11:08Dem har ju redan blåst väck efter dem 2-3 veckorna med nästan konstant kuling varje dag…..
typ dem dagarna man satt inne med ett gips runt tassenkan ju säga att de lär har varit den bästa höst på år o dar..bra jobbat John.
-
Jooo visst har det blåst.. Men jag vill ha mer!”!!! Jag lider fasen med dig rambo.. Är knäckt för att ha missat 2-3 dagar pga jobb..
-
du har helt rätt det är tragiskt laman i ding boche är emot oss helt klart, den enda gången det känns som att det blåser är när man jobbar…..
-
Fan ni verkar lite kräsna tycker jag. Jag har fått 5 dagar tok bra drag i 5,8 och en 4,7 och en 6,5 senaste två veckorna. Detta i stockholm, så jag måste säga att jag tycker nog att det är en ganska så rekordelig höst.
-
Okej då lite kräsen.. MEn har inte vart ute sedan den 22/10.. Börjar bli stressad.. Som sagt, det blir mörkt nu..
-
Svar till:
och kallt!
brrr[/ QUOTE ]
Ähh stewe din kärring
. Sist körde ju du i torrdräckt (?) och jag i våtdräckt o du frös fan mer än jag…kanske
-
Svar till:
Okej då lite kräsen.. MEn har inte vart ute sedan den 22/10.. Börjar bli stressad.. Som sagt, det blir mörkt nu..
[/ QUOTE ]
Idag var det ju fint TDK. Jag körde 7.2 i fiskebäck, lite dåligt med vind i början men sen blåste det på bra… Frös gjorde jag inte heller (om vi räknar bort när jag bytte om)
-
uddevalla leverade 6.3 segling, fast det var stundtals lite för stort…
Blev lite kall om händerna på slutet, blir det kallare får man dra på sig handskarna… -
Knatte
Gäst31 oktober, 2004 vid 19:11Fick en timmes surf, innan mörkrets makter tog över
Stundtals bra tryck i 7.8 kvm på Hypersonicen
Den positiva överraskningen, var att det var varmt och jag frös inte en gnutta…
5/3-dräkt och NP short John under. Nu surfar jag på ett tag till.. Kanon -
jag håller fan me varit nere i varberg nu i tio dagar å fått typ fyra dagar, det är väll ok iofs men fan det blir ruuuskigt ensamt å långtråkigt när man inte får surfa.. :S
-
Hur frustrerande hade det inte vart om det blåste pung på dagarna nu gahhh..
Tycker vi kan vrida fram klockan tre timmar på vintern i stället!
Vem fan kom på att vrida tillbaka?Fick mig lite surf i fisketräsk idag med 7.5an.
-
Man får ofra sig på lite tattarsurf..minsta vindpust som kan vara kring 10m/s drar man ut…igår lyckades jag få ett par tre planingsrepor under 1.5h. J-ligt korkat kan tyckas men väl värt lite kyla, det kan ju tilläggas att jag behöver all surf tid i världen så att jag får satt mina gippar stabilt!!
/T-bone
Logga in för att svara.