Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Var det någon som fick köra i Sthlm idag?
-
Var det någon som fick köra i Sthlm idag?
mart152 svarade 13 år, 2 månader sedan 21 Medlemmar · 25 Svar
-
IrieMan;667549 wrote:Erstaviken var helt ok, planing i stort sett hela tiden med 7-8 kvm, soligt och fint! Varmt i vattnet, körde shorts och lycratröja! Många surfare ute! Gick i från Solsidan, Saltsjöbaden, merparten kom dock från Tyresösidan.
Förvånande att det var så dåligt på andra håll, o särskilt att Björkvik hade så vindfattigt. På TWCs fd tomt var det säkert ett 20-tal vindsurfare som riggade. Maxvinden på Erstan var relativt tidigt, runt kl 12 så planade många med mindre än 6,0 och en del hade bytt till rel små brädor. Vid 13 så hade trycket avtagit, men fortfarande kl 15 var det planing med 7 kvm för normalviktiga. (dvs 80 pannor)
-
Invigde min nya EVO2 -7.8 på Näsbypark. Kom vid 14 och hade fullt tryck hela tiden.
Lustigt, men det verkar som Louddens mätstation haft bäst vind idag på Vivakarta. Se graf! Någon som testat att segla på Lilla värtan? Funkar det eller är det för mycket båttrafik där?
-
Jag tycker vi borde testa Jens recept på min dräkt. Och på din har jag märkt! 🙂
-
Åkte också till Kapellskär och trots att Söderarm låg runt 10m/s hela dagen (och fortfarande gör) blev det väldigt svårt att komma i planning. 20mn totalt blev det kanske. Lite surt med tanke på att Näsby Park är närmast från mig.
Nu är den stora frågan var skall man åka i morgon?
Dalarö eller Fituna? -
Vi var 4 pers som körde vid Skanssundet (vid olika tider). Jag stack ut kl 15 med 6.7/104 och hade planing kanske 70 % av tiden fram till kl 17 då det inte var idé att fortsätta. Men en kille som kört tidigare under dagen hade haft mer vind.
/Lars
-
Näsby park var överraskande bra. Körde 6.4 och 95 liter från 12-16. Mellan 13-16 var det fullt ös. Hade lätt kunnat köra 5.3 den timmen det var som hårdast.
Imponerad av killarna som körde utan våtdräkt. Brrr
Nu är det sovtajm. Full som ett ägg.
-
Det låter som att dom två bästa ställena var näsby och erstaviken. Såg att mitt förra inlägg om björkvik såg lite väl positivt ut, det var inte bra surf, men det sög inte riktigt så hårt som man trodde på stranden. plus att “vindstråken” låg på typ samma ställe, dvs det fanns bra vind någonstans.
svar om lilla värtan: om du menar vid terminalerna dvs söder om bron så har jag kört där några gånger, tycker inte att trafiken har varit några problem, finns bra riggytor etc nere vid restaurangen bakom larsberg. inte superbra men hyfsat på SO. -
Jag körde stenstrand med slalomprylar. Planade oavbrutet med 7.6 mellan 11-15.
-
Kan bara instämma. Näsby Park var kanon. Hoppas på minst lika bra idag ute vid Bolinderstrand:grin:. Håller tummarna
Logga in för att svara.