Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var f-n är vinden?

• fastlandsguten

Medlem
    14 april, 2009 vid 10:59

På Gotland är det -1m/s…….

• gurra1978

Medlem
    14 april, 2009 vid 13:32

Har du inte lärt dig att man måste bosätta sig på Österlen på våren för att få segla dr Masse?

Lämna Stockholm och dra på roadtrip ons-fre så får du nog segla tre dagar. Siktar nog in mig på en halvdag därnere iallafall.

Lyft blicken från konfen nu och titta mer på Skåneprognoser så får du segla igen 😉

Klagshamn erbjöd ju segling fre och lördag under påsk. Det kunde du ju åkt på. Sen så var jag faktiskt på Väddö i helgen och det var sjöbris på söndagen med stadiga 7-8 m/s. Fullt seglingsbart med slalomprylar. Ansträng dig så får du segla.

• dr-masse

Medlem
    14 april, 2009 vid 13:48

Nämen, det där var ju så fel svar som det bara kan bli. Jag vill att vinden skall anpassa sig efter mig, inte tvärtom. Jösses, då blir det ju asjobbigt.

Klart jag vet att det är “ansträngning” som saknas, men jag vill gnälla ändå, 7-8 sekundmeters bris räknas inte som vind.

Tillbaka till ämnet.

Var f-n är vinden?
    (i övrigt är det helt fascinerande med Skåne tidigt på våren, är ju som en klocka varje år, får kanske ta en tur neråt helgerna framöver)

• svenne

Medlem
    14 april, 2009 vid 13:53
  • dr-masse

Medlem
    14 april, 2009 vid 13:54

Ja, där är den! Hoppas den stannar där ett bra tag till, ah!!

• adde

Medlem
    14 april, 2009 vid 14:38

Hörru Svenne, det drar ihop sig. Har det svarvats nått det senaste??

• svenne

Medlem
    14 april, 2009 vid 15:46
    adde;540468 wrote:
    Hörru Svenne, det drar ihop sig. Har det svarvats nått det senaste??

Kan du ge dig f*n på! Har kört till halvfyra på nätterna… 🙂

• calle_b

Medlem
    14 april, 2009 vid 15:52
    FastlandsGuten;540432 wrote:
    På Gotland är det -1m/s…….

Och här ligger isen envist på Lillis, älven typ bottenfrusen. Sug på den.

• drx

Medlem
    15 april, 2009 vid 17:22
    Calle_B;540478 wrote:
    Och här ligger isen envist på Lillis, älven typ bottenfrusen. Sug på den.

Är det därför det heter “Lill-is”?? 😉 Sådär, nu är man en riktig Göteborgare! 😀

• bjornen

Medlem
    16 april, 2009 vid 11:44

Såg att det ser lite hoppfullt ut för helgen på SMHI, bara att hålla tummarna.

“Lördag
    Sydost vridande till sydväst, 8-12 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s
    Söndag
    Sydväst, 7-11 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s”

Sen kan man ju undra varför SMHI med sin nya värstingserver visar sydliga vindar och alla andra nordligt på lördag…:smirk:

//Björn

• bananen

Medlem
    16 april, 2009 vid 15:17

Ja, då var det april igen. Stiltje i hela sverige och stenhård ostan i Skåne.

• getwet

Medlem
    16 april, 2009 vid 16:13

Det beror nog på att jag nu fått hem alla nya 2009 grejer, då brukar det inte blåsa på sisådär minst en månad, det vet väl alla numera.

• robin

Medlem
    16 april, 2009 vid 16:20
    Bjornen;540856 wrote:
    Såg att det ser lite hoppfullt ut för helgen på SMHI, bara att hålla tummarna.

“Lördag
    Sydost vridande till sydväst, 8-12 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s
    Söndag
    Sydväst, 7-11 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s”

Sen kan man ju undra varför SMHI med sin nya värstingserver visar sydliga vindar och alla andra nordligt på lördag…:smirk:

//Björn

Jag har en plan för varje prognos:-) Blir det nordligt som alla andra proggar säger är jag sugen på att dra upp till Väddö eller kanske Furusund och köra tidigt som fan på lördagmorgonen. Kanske något som en björn är sugen på också? Har SMHI rätt blir det Torö! Helgarderad! Om nu inte prognoserna skrivs ner, men det händer ju nästan aldrig:smirk:

• tobhed

Medlem
    16 april, 2009 vid 16:24

Dagens Klagshamn:

• bjornen

Medlem
    16 april, 2009 vid 16:34
    tobhed;540901 wrote:
    Dagens Klagshamn:

Grrrr !!!

Robin;540900 wrote:
    Jag har en plan för varje prognos:-) Blir det nordligt som alla andra proggar säger är jag sugen på att dra upp till Väddö eller kanske Furusund och köra tidigt som fan på lördagmorgonen. Kanske något som en björn är sugen på också? Har SMHI rätt blir det Torö! Helgarderad! Om nu inte prognoserna skrivs ner, men det händer ju nästan aldrig:smirk:

Absolut, men då kanske vi skulle ta en färja lite längre ut till Blidö (har hört att det ska vara speedvänligt på nordligt…) 😉

//Björn

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var f-n är vinden?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.