Senaste nytt Forums Var fanns alla GBG-surfare tisdag morgon?

• Var fanns alla GBG-surfare tisdag morgon?

Publicerad av Knatte på 23 september, 2003 vid 08:56

Jag tog en surfsession innan jobbet nu på morgonkvisten i Björlanda kile.
    Men det var ju helt folktomt blush.gif
    Förutom en surfare, som kom när jag riggade ner vid 09.30

Gick i 07.15 och höll på ca 2 timmar och det var riktigt goa förhållanden.
    Bra tryck i 6.0 kvm hela morgonen smile.gif Vinden låg väl mellan 10-14 m/s.

Knatte svarade 21 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • docmaboule

Medlem
    23 september, 2003 vid 10:55

Maybe some people have to work and do not have such flexible working hours wink.gif

But I am sure that there is going to be plenty of windsurfers this evening.

DocMaboule

• hstrom

Medlem
    23 september, 2003 vid 10:59

Tja Knatte!

Det va jag som kom när du va på väg upp… Körde 5,0… o det va riktigt bra tryck.. synd bara att man måste jobba..

När jag stack så kom det 2 st till… men jag trodde det skulle vara fler…

• markram

Medlem
    23 september, 2003 vid 11:31

Hade planerat tidig morgonsurf i Björlanda..
    Men kroppen ville inte efter surfet igår kväll tongue.gif.
    Lånade GWC´s GPS efter 2timars surf, orkade bara 4 gippar med GPSén, fick ingen bra repa men det räckte till 28.6 knop enl. GPSén, fick sedan kramp i vaderna och drev iland (snitthastigheten var inge vidare alltså crazy.gif).
    +30 knop är inga problem, under förutsättning att det värde jag fick fram var korrekt (det är de ju inte alltid)och att man inte är helt slut i kroppen.
    -Hur går speedandet med RRD´n, förresten?

• basse

Medlem
    23 september, 2003 vid 12:18

hade också tänkt komma upp i morse men orkade inte.. satsar allt på ett kort ikväll…. eller nått….

Vi ses!

• Knatte

Gäst
    23 september, 2003 vid 12:43

Jag blev ännu en gång förnekad på + 30 knop idag frown.gif
    Jag hade flera jämna på 28 knop idag, med en max på 28.8 knop…

Det börjar gå troll i grejerna nu! Jag trodde att överriggad med Thomahawk 6.0, var melodin som gällde.
    Nu börjar jag tro, att det är tekniken som brister blush.gif blush.gif
    Det blir väl till att fortsätta träna vidare..

• Knatte

Gäst
    23 september, 2003 vid 12:45

Kul att du fick en bra surf innan jobbet kallade smile.gif
    Själv börjar många muskler göra sig påminda och ömmar lite lätt.

• hstrom

Medlem
    23 september, 2003 vid 12:55

ja.. musklerna känns ju.. men värst e’ nog händerna… inte bra o surfa för mkt om man har kontorshänder… men får väl hoppas blåsorna läker fort…

• markram

Medlem
    23 september, 2003 vid 13:13

Jag kör också med 6,0 Tomahawk cool.gif!
    Min windtech är helt klart känslig på trimmet, liksom seglet. det finns mycket att hämta där, liksom i fenvalet, när det trycker på i 6,0:an och brädan s vattenlinje blir riktigt kort vill den vobbla och jag blir tvungen att sätta på 28cm fenan(gammal curtis från -93), då finns det utrymme för mer vind och fart!
    sen är det ju det här med vind och plattvatten som inte alltid sammanfaller (men det finns riktigt släta ytor i f-bäck vid rätt vindriktning)
    För maxfart i riktigt stak vind är det nog 5-5,5-segel som gäller tror jag dock.
    I helgen är det speedtävling i GWC!(kolla http://www.gbgwindsurfing.com )
    Kan inte vara med själv(släktkalas), men åk dit och tävla/titta, vetja!
    Det handlar nog tur också, kommer en vindby med rätt vindstyrka/riktning när man låser seglet och är i platta zonen, -då hör man ett mer hög frekvent smatter och det känns gött laugh.gif
    Kanske kan köra på torsdag? Skall blåsa då enligt windguru!

• anonym-anvandare

Medlem
    23 september, 2003 vid 13:15

De kanske åkte till Varberg och rippade lite vågor?

• getwet

Medlem
    23 september, 2003 vid 13:42

Gjorde 30.4 knop igår kväll på Fituna med RX2 6.6 och RRD268 Avantslalom med 28cm spitfire fena. Tyvärr tog batterierna slut senare på kvällen (både i GPS:en och mig själv wink.gif)när det riktiga trycket kom, men vi hoppas på nya försök och då gärna med 5.8:an. Hoppas att du snart passerar den magiska gränsen……….det är en utmaning men du är snart där. Det tycks handla oerhört mycket om fintrim på grejerna, jag kan märka skillnad på 1-2 knop bara på fenval eller en cm i nedhal. Och den skillnaden är bara mätbar, inte kännbar.
    Och när man kört i 30+ måste man fråga sig hur i helv…. Dunkan klarar av 44knop…..en gåta! För 30 knop och däröver på en bräda är sanslöst snabbt.

• lars_k

Medlem
    23 september, 2003 vid 13:47

amen Knatte för faen, inte Björlanda en dag som denna..Steg upp 0530 och drog till Apelviken. 5 timmar med apdrag i 4.5:an och brytande 2-3m vågor att rida och hoppa på. Blir knappt bättre. Är på jobbet nu och vilar… =)

• highway

Medlem
    23 september, 2003 vid 14:13

Hu ja Apelviken var trevligt men Kongo 5.4 blev lite stort där i början måste jag erkänna

• lars_k

Medlem
    23 september, 2003 vid 14:22

Ja, det ökade bra så mitt 5.3 blev också snabbt för stort, trots att jag gick in och drog max i alla snören. Men du bytte väl ner du också?

• highway

Medlem
    23 september, 2003 vid 14:27

Japp jag fick orangytangarmar och bytte till 4.7 relativt snabbt,, det var en dum idé att byta hängselelinor till idag måste jag säga

• Knatte

Gäst
    23 september, 2003 vid 15:51

Jomän visst!
    Jag vet att det finns bättre platser att surfa på.
    Men mitt mål i år, har varit +30 knop och inget annat….
    Därefter skall jag börja segla vågor igen och besöka andra vatten.

Tanken var att jag skulla segla innan jobbet (maximal flextid..)
    Då måste jag hålla till i närheten av Torslanda. Nu kom jag så pass sent, att chefen blev lite putt ändå grin.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Var fanns alla GBG-surfare tisdag morgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.