Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var får man tag på Divinylcell…

• Var får man tag på Divinylcell…

Publicerad av gurra1978 på 26 mars, 2005 vid 19:17

… i Stockholmstrakten? Jag vill ha hela skivor och inte färdigskurna rutblock som vissa båtbutiker säljer. Gärna något billigt ställe smirk.gif

gegga svarade 19 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • feg

Medlem
    26 mars, 2005 vid 19:39

Brorsan drog ett mail till en grossist för någon/några veckor sedan men har inte fått nåt svar. Verkar troligast för oss att hänfalla till JudoFreddans lösning med liggunderlag som isolering i bussen.

Hojta om du finner nåt som verkar bra. /feg

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2005 vid 20:59

Tjenare Gurra,

Hur mycket behöver du?
    Vilken tjocklek och densitet vill du ha? Jag har lite liggande, men vet inte om det är det du söker.
    //
    Johan (Skidsport)

• gurra1978

Medlem
    27 mars, 2005 vid 08:18

Svar till:

Hur mycket behöver du?
    Vilken tjocklek och densitet vill du ha?

[/ QUOTE ]

Vad bra att Skidsport har! Jag har ju vägarna förbi snart, måste köpa lite andra prylar också smile.gif Jag behöver inte så mycket divinylcell, tänkte köpa på mig så jag kan lära mig laga skador. Den bör ju vara ganska tjock så jag kan forma lätt och vad gäller densitet så har jag ingen aning. Så mycket kan jag inte, än. Jaja, vi kan snacka om det i butiken kanske. Tack för ditt svar.

• smurff

Medlem
    27 mars, 2005 vid 11:06

Till surfbrädor vill du nog ha från densitet 80 -100 kg/m3 om dina lagningar skall bli så lika orginalet som möjligt.
    mvh Edvard

• anonym-anvandare

Medlem
    27 mars, 2005 vid 23:03

Tjenare G,

missförstå mig inte nu, Det är jag (personligen) som har lite sånt i garaget. Jag har 80kilos densitet Divinycell med en tjoklek på 3mm. Om du bara ska ha reparationsbitar kan du få en bit. men vi kan diskutera ditt användande i butiken. Jag tycker det låter som du tänker göra lite väl seriösa lagningar… eller har du sabbat brädorna REJÄLT? smile.gif
    //
    Johan

• gurra1978

Medlem
    28 mars, 2005 vid 11:33

Svar till:

eller har du sabbat brädorna REJÄLT?

[/ QUOTE ]

Nja, vet inte vad som klassas som rejält. Döm själv. Jag skulle göra en framåtloop inne i Kärringviken men satte nosen i botten (eftersom det är knädjupt typ smirk.gif).

• gurra1978

Medlem
    28 mars, 2005 vid 11:37

Vi kan ju spinna vidare på tråden och göra den till en “laga bräda tråd” eftersom det knappt händer nåt kul på konfen alls nuförtiden smile.gif Brädan fick torka upp i 4 månader och jag la epoxi med mikroballonger på skadan för att bygga upp gropen i frigoliten.

• gurra1978

Medlem
    28 mars, 2005 vid 11:38

Sen slipade jag för att få en rak yta att applicera min divinylcell på. Jag vill inte bara bygga upp med epoxi och microballonger.

• gurra1978

Medlem
    28 mars, 2005 vid 11:39

Sen limmade jag dit divinylcellen med Westsystems epoxi och 406 “limpulver”. Det sitter som berget.

• gurra1978

Medlem
    28 mars, 2005 vid 11:40

Sen började jag forma till brädan. Det är ballt med en annorlunda nos men mindre kul att forma om vid skada smile.gif

• gurra1978

Medlem
    28 mars, 2005 vid 11:41

Sen slipade jag till det hela. Ojoj, lite smygreklam wink.gif

• gurra1978

Medlem
    28 mars, 2005 vid 11:43

Och här är jag nu. Jag är jävligt nöjd hittills. Det blir verkligen bra mycket bättre än vad jag trott. Nu ska jag bara lägga på epoxi och väv sen är det ytfinish och airbrush som gäller.

• gurra1978

Medlem
    28 mars, 2005 vid 11:47

Men jag ville ha divinylcell inför kommande brädreparationer. Om det är någon som har en skada så försöker jag gärna laga den åt er gratis (men du får pröjsa för materialet) i upplärningssyfte. Jag lämnar ingen “fan-vad-snyggt-det-här-jobbet-blev”garanti då jag är nybörjare smirk.gif

• fjant

Medlem
    28 mars, 2005 vid 12:58

Starkt jobbat med lagningen, gurra! Själv har jag inte tålamod nog för att göra snygga lagningar… Kan det bero på att jag skadar mina brädor så mycket? blush.gif

/Fjant

• gurra1978

Medlem
    28 mars, 2005 vid 13:58

Och där ligger väven på plats. Nu får det torka för dagen.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var får man tag på Divinylcell…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.