Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Var fixar man krockblankett?

• Var fixar man krockblankett?

Publicerad av fastforward på 1 maj, 2006 vid 18:16

Jag har äntligen skaffat mig en motorbestyckad plåtbit med 4 hjul för att frakta surfprylarna med och eftersom jag är så himla duktig så gick jag igenom alla papper idag. Detta föranledde följande fråga:

Ska man inte ha någon sorts papper man kan fylla i om man skulle råka ut för en krock någon gång? Var får man tag på ett sådant i så fall?

jat svarade 18 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sm00rph

Medlem
    1 maj, 2006 vid 18:31

de får du nog av försäkringsbolaget näer de händer..

• alexullared

Medlem
    1 maj, 2006 vid 18:40

det är bara att snacka med försäkringsbolaget så skickar dom en. Det är rätt bra och ha om det skulle hända något. Såg på plus eller va fan det var att man skulle fylla i den på plats och skriva under den direkt. annars kunde det bli problem. iaf om det är två parter inblandade som har olika uppfattning om skadorna……

• fastforward

Medlem
    1 maj, 2006 vid 19:38

Ok, tack för svaren. Jag kollar med försäkringsbolaget.

En annan bra grej att ha med i bilen inför eventuell rättstvist är en kamera. Då kan man ta bilder över exakt hur bilarna stod osv. Jag har en ganska bra kamera i mobilen men annars kan man ju kanske köpa en engångskamera eller liknande.

• jat

Medlem
    1 maj, 2006 vid 20:04
    fastforward wrote:
    Ok, tack för svaren. Jag kollar med försäkringsbolaget.

En annan bra grej att ha med i bilen inför eventuell rättstvist är en kamera. Då kan man ta bilder över exakt hur bilarna stod osv. Jag har en ganska bra kamera i mobilen men annars kan man ju kanske köpa en engångskamera eller liknande.

Hej
    Surfa in på ditt försäkringsbolags hemsida. De har ofta direktlänkar till skadeanmälan där du antingen kan beställa dem eller så skriver du ut dem direkt på en skrivare nära dig. Du hittar allt möjligt kul för krocken på de sidorna också, om du nu planerar att krocka…
    se exempel:
    http://www2.lansforsakringar.se/Stockholm/Privat/Forsakring/Vid_skada/anmal_skada/default.htm
    mvh
    //Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Var fixar man krockblankett?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.