Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Var går eran smärtgräns?
-
Var går eran smärtgräns?
Publicerad av stebe på 25 mars, 2006 vid 10:13Vid vilken utetemp./vindstyrka har ni surfat med våtdräkt/torrdräkt.
Jag har extrema surfabstinens och måste ut på vattnet snarast..
luuddee svarade 18 år, 9 månader sedan 14 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
fan vi kita 7 jan förra förra året, men med dagens jevla istid vettifan
-
fan, du har blivit för van vid 30 gradigt vatten, tuna burgers och cuba libre.
-
-3 har jag varit ute i men det sög balle för hela depowern bleven stor is klump farligt som fan och grymt kallt
-
En riktig surffinsmakare kör med följande regel, aldrig under 20 grader,
dvs vatten temp + luft temp = 20 grader plus. Kanske inget för surfabstinens, men klart njutbart med våtdräkt…/Peter
-
bohn2fly wrote:En riktig surffinsmakare kör med följande regel, aldrig under 20 grader,
dvs vatten temp + luft temp = 20 grader plus. Kanske inget för surfabstinens, men klart njutbart med våtdräkt…/Peter
Allt handlar nog om att ha en bra dräkt.. och en varm mössa
ps Förresten snyggt jobb med klubbenshemsida 🙂
-
stebe wrote:Vid vilken utetemp./vindstyrka har ni surfat med våtdräkt/torrdräkt.
Jag har extrema surfabstinens och måste ut på vattnet snarast..
+4-5 grader i luften resten spelar lite roll
Peter -
stebe wrote:bohn2fly wrote:En riktig surffinsmakare kör med följande regel, aldrig under 20 grader,
ha ha…. goa tider det där 😉har för mig om att ni frös?
har också för mig om att det låg snö/is lite här och där i skuggan?
jevligt skönt med Pyro i alla fall, fast inte lika snyggt som “scuba-steve” mannen…
-
walle wrote:stebe wrote:bohn2fly wrote:En riktig surffinsmakare kör med följande regel, aldrig under 20 grader,
jevligt skönt med Pyro i alla fall, fast inte lika snyggt som “scuba-steve” mannen…
körde idag i snöstormen! annars varit ute i -5 osv. inga problem bara o bita ihop. kör 5mm våtdräkt med underställ 🙂
-
Svinet wrote:walle wrote:stebe wrote:bohn2fly wrote:En riktig surffinsmakare kör med följande regel, aldrig under 20 grader,
körde idag i snöstormen! annars varit ute i -5 osv. inga problem bara o bita ihop. kör 5mm våtdräkt med underställ 🙂
hålla sig varm i vattnet e ju inte så svårt det som e skönt med torrdräkt är ju före, efter och mellan åkningen 🙂
men jag kommer också köra med våtdräkt i år… får se om pyron åker på ändå.
-
=Svinet
Blåste det sydost idag? Var var du och körde?
-
det har blåst jevligt bra men jag har inga kites… sen e det is i hallmare ännu 🙁
men jag tror det går upp i veckan och då jevlar 🙂
-
walle wrote:det har blåst jevligt bra men jag har inga kites… sen e det is i hallmare ännu 🙁
men jag tror det går upp i veckan och då jevlar 🙂
-7(minus sju) med det var inte så kul…(våtdräkt)
på bild, brickan vid samma tillfälle…
-
stebe wrote:
=Svinet
Blåste det sydost idag? Var var du och körde?
Idag var det Olofsbo som gällde! Helt ok. Side-shore och brallade på så man fick prova nya 7an 🙂 Kul att det blev så många till slut!
//alex
Logga in för att svara.