Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Var har all vind tagit vägen ?
-
Var har all vind tagit vägen ?
Posted by bjornen on 22 oktober, 2007 at 07:47Inte ens windguru visar några tendenser den närmsta veckan här i Sthlm och var är höststormarna (inte för att jag seglar då men tänkte fota)? Blir så less 😡 Nu får någon se till att boka några viktiga händelser (ej vindsurf)på helgerna så att vinden kommer tillbaka.
//Björn
fastforward replied 17 years, 2 months ago 9 Members · 15 Replies -
15 Replies
-
Näe, det blir inget mer i år för jag har all tid i världen. Inte en uppbokad helg på ett par månader framåt.
-
Jag knäckte min bom för 2 veckor sedan, det är därför det inte blåser. Om någon har lust att skänka mig en ny kolbom så ska ni nog se att det börjar blåsa igen!
-
Japp jag har bokat vinden (min övervåning alltså) som ska blåsas ut och fyllas med div rum. Det är beräknat att vara klart i jan/feb och innebär alltså att from helgen (när vi börjar) så kommer det att bli den bästa hösten i mannaminne, håll i hatten….:-)
-
Inför årets Irlandsresa var det helt galet med vind månaderna och veckorna innan avfärd. Förväntningarna skruvades upp. Småfenorna togs fram. Kunde man få tag i en 340 mast? Finns det ställen med lä?
Men snabbt kom en ny oro fram. Någonstans därute i havet finns en jättestor burk med vind. När den är full så blåser det. Mycket. Men även den största burk blir någon gång tom och måste fyllas på igen.
Burken är helt enkelt tom just nu. Inte undra på som det blåst 2007.
Men snart fylls den på igen. Hoppas det går snabbt innan vintern kommer!
-
@dr Masse 423785 wrote:
Inför årets Irlandsresa var det helt galet med vind månaderna och veckorna innan avfärd. Förväntningarna skruvades upp. Småfenorna togs fram. Kunde man få tag i en 340 mast? Finns det ställen med lä?
Men snabbt kom en ny oro fram. Någonstans därute i havet finns en jättestor burk med vind. När den är full så blåser det. Mycket. Men även den största burk blir någon gång tom och måste fyllas på igen.
Burken är helt enkelt tom just nu. Inte undra på som det blåst 2007.
Men snart fylls den på igen. Hoppas det går snabbt innan vintern kommer!
Har du varit o snuvat i kakburken nu igen Masse?
🙂 -
Ha, ha!
Ja, jag har haft en sjujäkla tur med att det funnits kakor i vindburken de gånger jag kunnat snuva lite därur i år!
-
Förresten, det där stället på Lofoten såg bra ut på googlemaps…
Och en ö som heter “Vestvågöy” lockar onekligen!
-
@mexi_ 423781 wrote:
Japp jag har bokat vinden (min övervåning alltså) som ska blåsas ut och fyllas med div rum. Det är beräknat att vara klart i jan/feb och innebär alltså att from helgen (när vi börjar) så kommer det att bli den bästa hösten i mannaminne, håll i hatten….:-)
Det verkar fungera….:smile:
-
Haha, inte nog med att mexi_ är upptagen från när det ska börja blåsa, samtliga vindriktningar är dessutom perfekta för Björkvik där han bor (enligt sin profil)… 😀 Så lite medlidande får man nog ha.
Log in to reply.