Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Var har ni alla era utrustningar under vinter?
-
Var har ni alla era utrustningar under vinter?
Publicerad av jojosurf på 7 januari, 2006 vid 11:02Hej!
Hur mycket tåler brädor och segel om man har den liggande i garaget i minus grader?… Ska man ”lufta” brädor dvs skruva av där man ska göra när man flyger, men hur vinter?…
Hur gör ni?
God fortsättning förresten!
/Jojo
dodgecurve svarade 19 år, 2 månader sedan 21 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
Jag har alla mina prylar utspridda i lägenheten på 28 kvadrat, funkar skitbra! 🙂
-
Och jag har alla mina i en 1*3mtr stor bod som är oisolerad. Funkar också finemang.
-
riggat 4,7’at i taket i gummistroppar över sängen med brädan ikopplad så att jag kan ligga på rygg och ”mindsurfa”
-
Knatte
Gäst7 januari, 2006 vid 16:14Utrustningen är blandad mellan varmt källarfärråd, en fullsmockad segelgarderob och så några segel under sängen också:wink:
Dvs. allt ligger varmt och mysigt och väntar på att bli använt igen… -
Segel, master och bommar ligger inklämda under sängar och soffor, brädorna står lutade mot väggen i hallen och köket.
Fast än så länge är inte riggprylarna undanknölade utan ligger framme eftersom jag inte anser säsongen vara slut.
-
Har grejorna i ett oisolerat förråd. Tiden då det hela fick plats inomhus är sedan länge förbi. Enda problemet med att ha brädorna så är om de redan har tagit in vatten, så vitt jag kan se det. Det skadar antagligen inte att ha ventilen öppen, dock.
-
ähhh…. prylarna ligger kvar i bussen, ALLTID REDO!!!!!:cool2:
har tagit in och torkat dräkten dock…
-
Har allt i källaren. Varmt och gott. 2 brädor, 4 segel, 2 bommar, 3 master + lite annat smått å gott. Lite trångt, men det får gå!
-
jojosurf wrote:Hej!
/JojoJag gjorde 3 par vinkelhyllor och skruvade upp i taket.
Här är 2 av dem.Skulle gjort dem en meter långa, de är bara ca 70 cm. Höjden får man anpassa efter typ av bräda.. Grrr satte upp den på fel ställe men orkar inte flytta den.
-
Ahhh jag tror jag måste visa min lilla konstruktion, bilder kommer:)
-
Prylarna ligger natuligtvis rena och fina i surftakboxen i mitt varma goa garage, dvs packat och klart för premiären 2006 Ahhh!
//Glenn
-
allting utspritt i lägenheten så kan man talla o mysa som en annan gammal snuskgubbe!
-
det finns ett rätt schysst ställ på ikea som egentligen är till för cyklar. inte farligt dyrt heller; 400 tror jag. har det i min lgh, ska se om jag kan skramla fram en bild.
Logga in för att svara.