Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Var hittar jag lätta/bra fotstroppar??

Taggad: 

• Var hittar jag lätta/bra fotstroppar??

Publicerad av kris10an på 23 maj, 2003 vid 09:04

Ännu en gång har en Tornadoseglare tagit sig in på erat förträffliga forum…..

Jag undrar om ngn kan hjälpa mig med tips på några lätta, enkla och bra stroppar som jag kan montera på vår nya Tornado. Vi har normalt en stropp på vart skrov för undanvindssegling.
    Jag seglar alltid i skor så jag vill varken ha komfort eller justerbarhet. Så enkelt och lätt som möjligt!!

Tornado SWE 199

swe-496 svarade 21 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • swe-1

Medlem
    23 maj, 2003 vid 09:14

Då ska du ha DaKine Core Contour stroppar. De är lätta och styva dvs tappar inte formen och tvistar inte, grymt lätta att komma i och ur. Finns som fram och bakstroppar, men om du bara ska anväda dem från ena hållet så är det bara de asymetriska framstropparna du skall ha. Finns att köpa på Skidsport i Bromma.

http://www.dakine.com/frontend/catalog.asp?session=6675895604702&se=4&ca=4

//JIMMY

• swe-496

Medlem
    23 maj, 2003 vid 21:03

Köp en slang med stor diameter. Skär ett rakt snitt längs med slangen. Se till att det är helt rakt. Kräng slangen ut och in. Skär av till rätt längd. Borra hål och skruva dit med en bricka så funkar det kanon….Lite billigare än Da Kine men lite mindre bekvämt. Körde det när jag seglade raceboard.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Var hittar jag lätta/bra fotstroppar??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.