Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Vår hungriga gäddor…
-
Vår hungriga gäddor…
Publicerad av boman på 1 maj, 2006 vid 22:42Mycket ska man va med om i den här sporten Efter att ha gjort ett kasfall i 31 knop (råkade tänka på lite annat än kontroll…:)) och brutit kolbomen på två ställen så var det dax att bli atackerad av en galen gädda!!
han/hon bet mig i skrevet först!! (inte genom våträkten som tur var) Högg förmodligen efter hängsele-kroken, sen var han på sidan av hängselen och åter kom efter att tag för att simma rakt in i mitt lår. äh fy fan va vidrigt jag stog bland massa vass på en dyig botten, kunde lika väl varit en krokodil, såg bara ryggen på den lilla fulingen, yyuummmi!boman svarade 18 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Hoppas att det var en kvinnlig gädda om den högg efter skrevet…*S*
-
Herre djäv…. låter ju helt galet? Hellre kastfall än kastlös som den gamle indiern sa en gång…Hursomhelst så e du återställd nu?!? Speed Janne har en X9 180 till 230 som han vill bli av med…vore det någor kanske? Den nuvarande bommen e förkort till hans nyinköpta 9.0
Va vad för kolbom du knäckte? Vindsurfing.se eller Fiberspar?
-
Jester wrote:Och jag som trodde att gäddor inte åt mask…
Jag har fått en gädda på 2.5 kg när jag metade aborre på vanlig kompostmask. Tydligen funkar fler sorter …
-
Tur att man kör safe med 5mm gummi så här års…
Bommen var en NP från -98 med förstärkt frontbeslag, rören gick rakt av på varsin sida om hängsele tampen!! om inte bommen gett vika så hade något annat gjort det. Hyffsta kallt om händerna och lite kramp i underarmarna gjorde att det inte gick att hålla i riktigt…
(Någon som vet om gammelgäddorna blir tandlösa med åren ;-))
-
Boman wrote:Tur att man kör safe med 5mm gummi så här års…
(Någon som vet om gammelgäddorna blir tandlösa med åren ;-))
De blir de inte! Även en 10kg gädda har en fasansfull nåldyna i munnen och faktum är att du på allvar skall vara glad för 5 mm mellan gädda och – ja hmm. Kanske vartannat år mister någen en tå el dyl i gäddattacker.
Som ägare om komplett Vinta Kestrel kan du ha följande tävling med dina kompisar. Min bror och jag gjorde denna flera gånger (obs verkligen sant):
Kör platt läns i lätt vind. Sätt dig på brädan och håll seglet i mast och underlik (luta riggen lite mot vinden för att palla). Doppa benen rakt ner till knäna. Kör förbi vassrugg eller annat gäddställe. Den som vågar köra längst sträcka vinner! (Jag lovar att man får vara bra psykiskt stark för att klara många meter – och då hade vi ändå inte hört din historia!)
-
Mjo. Bommen är nog det som är mest tacksamt att det går sönder… Tur att du inte gick sönder heller!!!
-
Boman wrote:Mycket ska man va med om i den här sporten Efter att ha gjort ett kasfall i 31 knop (råkade tänka på lite annat än kontroll…:)) och brutit kolbomen på två ställen så var det dax att bli atackerad av en galen gädda!!
han/hon bet mig i skrevet först!! (inte genom våträkten som tur var) Högg förmodligen efter hängsele-kroken, sen var han på sidan av hängselen och åter kom efter att tag för att simma rakt in i mitt lår. äh fy fan va vidrigt jag stog bland massa vass på en dyig botten, kunde lika väl varit en krokodil, såg bara ryggen på den lilla fulingen, yyuummmi!Nä du Boman, vad fan gjorde du på Valborgsmässonatten egentligen. Helt klart är att du troligen luktade fisk mellan benen, sillburk eller något. Kan göra vilken gädda som helst sugen. 😉
-
Tur att horngäddorna inte siktar på skrevet för det skulle inte vara trevligt med punkterade kulor. (Appropå att de snart är på gång i det salta vattnet)
-
Nä Nä Getwet ingen sillburk där inte, jag filade och polerade hela kvällen lång…. på mina fenor.
Logga in för att svara.