Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Var i Danmark är det bra för kite?

• Var i Danmark är det bra för kite?

Publicerad av axelne på 5 juli, 2004 vid 16:09

Tänkte köra på semester i Danmark i augusti. Någon som vet några bra ställen för kite? Är nybörjare så vågor är kanske inte min grej.

eddie svarade 20 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 juli, 2004 vid 16:04

Har hört att klint mö´ller skall vara bra… kanske inte direkt för nybörjare a jag vet inte… bara till o testa annars lär man sig inte…

• patrikol

Medlem
    14 juli, 2004 vid 18:02

Finns hur mycket ställe som helst och det blåser nästan alltid så du kan nog bara köra längs kusten och plocka dem efterhand. Kolla på kitesurferen.dk

• bohm

Medlem
    15 juli, 2004 vid 20:59

För några år sedan seglade jag från sverige till Danmark och vi stannade på ett ställe som heter Nibe. Det ligger vid Limfjorden och där fanns det en vik in som var lika stor som en normalstor svensk insjö och man bottnade över hela viken. Det blåste ca 10-12m/s och det var inte några vågor eller chopps alls.
    Jag var där innan jag hade börjat med kite så jag var inte så uppmärksam på de faktorer som avgör om det kan vara en just spot eller ej. Någon som känner till Nibe och kan lämna en färsk rapport?

http://www.nibe.dk/

• mickemoose

Medlem
    26 juli, 2004 vid 11:46

nibe? hur lång är stranden?? hur långrunt?? laugh.gif

• snygging

Medlem
    29 juli, 2004 vid 09:04

jag säger bara http://www.kitesurferen.dk/spotkort/spots.html
    kolla in limfjorden!

• eddie

Medlem
    1 augusti, 2004 vid 17:39

Det bästa är att det inte finns några danskar som kitear på Jylland, så du får ha alla spots för dig själv!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Var i Danmark är det bra för kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.