Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var i Nya Zeeland??

• Var i Nya Zeeland??

Publicerad av diil på 14 oktober, 2003 vid 08:07

Hej alla, jag tänkte dra en resa till andra sidan om några veckor, någon som har bra vindsurf-spots och uthyrnings-ställen att tipsa om? Kör mest freestyle, så det behöver inte va vågor till trädtopparna. Boende behövs också.
    /Daniel

fla svarade 21 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 08:17

läs petters krönika från landet långt bort:

http://www.sevenius.com/windsurf/spots/nz1.htm

/moifa

• diil

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 08:50

Perfa, tack!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 09:12

no worries..

Boende finns lite varstans, runt 50-150 SEK per natt för backpackers. Mest vind är det i Wellington tror jag, mest och bäst vågor runt taranaki halvön.
    Dessutom finns det massor av kuliheter och göra om det inte blåser, tex kan man vågsurfa varje dag, från 50 cm och uppåt, ofta precis lagom 1-2 meters rena fina. /moifen

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 10:34

Taranakihalvön som ovan nämmnde rekommenderas. Själv bodde jag och min flickvän på Wavehaven. Ett vandrarhem som drivs (eller drevs, detta var 1996) av vindsurfare. Ägaren Jhono fixade prylar till sjyst pris genom en butik i Oakura som dessutom tillverkade brädor som gick under namnet Sciroco. Detta ligger strax söder om New Plymouth.
    Wavehaven besöks ibland av mer kända vindsurfare så har du tur så…

• fla

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 15:23

Du kan hitta tips och ideer på min hemsida från när vi var i NZ år 2000. Vi gjorde våra första staplande steg där för att lära oss vågsurfing.

Klicka på ’Picture Database’ för bilder och på ’Travel Book’ för dagboken med info etc..

http://hem.spray.se/fredrik27/

grin.gif
    /fLa

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var i Nya Zeeland??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.