Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Var i skåne i helgen ("plattvatten")?
-
Var i skåne i helgen ("plattvatten")?
Publicerad av kinetic på 6 september, 2007 vid 20:14Ser ju ut att dra i lite från nordväst…Tycker inte att Habo är speciellt “platt” vid denna riktning…Hur funkar det i Klagshamn? Höllviken? Eller finns det andra alternativ?
el_duderino svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
NV fungerar i Klagshamn om det är relativt mycket vind… som t.ex +14m/s
-
Hölle brukar vara gudomligt på NV, det är rak onshore typ…
Sen hur platt det blir hänger på vattenståndet….
-
Oregistrerad
Gäst7 september, 2007 vid 07:32Klagshamn har ju stor potensial att bli platt när vinden kommer från norr. Risken att det blir byigt är tyvärr ganska stor.
// Surf Maccan
-
El_Duderino: Ok…Hur är de me stenar osv? Mycket gräs? Jag kör “racing-prylar” o vill inte återuppleva gamla minnen från Ljunghusen då jag som enda “racing seglare” lyckades knäcka min helt nya kol-mast i vågbrotten…
-
Utanför parkeringen ligger det typ 3 cementblock och utanför fiskebodarna (längre bort i viken) så finns det en del sten
Men generellt så är sten inget problem i HöllvikenDet största problemet tycker jag annars är alla sandrev, typ 10 stycken.. 😉 Det är iofs dess som gör det platt och fint med..
Men kör du raceprylar så kommer du antagligen ligga utanför dessa och ändå gå miste om det platta vattnet.. utanför reven är det nämligen väldigt choppigt….
Och JA, massor av sjögräs såklart.. det är ju trots allt skåne!! 😉
-
Ok…så reven är typ ap-grunda ala 10cm (kör ej djupa fenor, ca 32cm bara)? Vill ju ha plaaaaaaaatt:-)
-
Beror på vattenstånd, men det är inte helt ovanligt med apgrunda rev…
Lite svårt att förklara med, jag diggar höllviken stenhårt.. men då för freestyle!
-
Tjenare!
Att köra med slalomprylar i Höllviken vid normalt vattenstånd är inga problem! Med 32 cm kan du köra hyffsat långt in, dock inte lika långt in kanske som med freestyleprylar… i och med riktningen kan du köra på grunt vatten (och hyffsat platt men lite choppigare längre ut) hela vägen…
Har kört en hel del slalom där genom åren! Ett bra slalmoställe! Inga problem!
Linus -
Ja provar Klagshamn nu. Jag hoppas på att där är någon annan ute. Men jag är lite tveksam till om vinden räcker, men man får väl chansa.
-
Ser redan bra ut för Hölle, VNV (290°) 11 m/s på drogden…
Jag avvaktar några timmar till, hoppas det ökar ytterligare!
Vattenståndet ser bra ut med, typ 10 cm över normal…. 😉
Logga in för att svara.