Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var i västra skåne idag ?

• Var i västra skåne idag ?

Publicerad av theycallmemartin på 25 juni, 2009 vid 10:07

Hallå

Behöver lite råd om var man ska åka idag. Jag bor i Lund och hinner inte riktigt köra så långt som till österlen. Skulle gärna vilja åka plattvatten alternativt små vågor, om det är djupt eller inte spelar inte så stor roll.

Först tänkte jag väg 100, men den funkar väll bäst på lite mer nord-ostliga vindar än vad som blåser idag. Är rädd för att det ska bli väldigt byig vind. Falsterbo är ett annat alternativ, men min kitebuddy verkar hata den platsen av nån anledning 😀

Någon som har något annat förslag ?

theycallmemartin svarade 15 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • hbgkitare

Medlem
    25 juni, 2009 vid 10:56

Lundåkra kanske!

• theycallmemartin

Medlem
    25 juni, 2009 vid 11:14

Hur är vindarna när i lundåkra när det blåser Ost-nord-ost, är det byigt ?

Är det inte frånlandsvind även i lundåkra ?

• magnush

Medlem
    25 juni, 2009 vid 11:32

Ngn som vet om det blåser ok i LA idag eller är det just nu för mycket Nord?

• larssa

Medlem
    25 juni, 2009 vid 12:56

Jag vet inte om man skall chansa på Lundåkra eller Farhult/Jonstorp?
    Någon som vet hur det blåser på ställena?

• annasofia

Medlem
    25 juni, 2009 vid 13:03

Jobbar du imorrn Larssa? Jag kan efter 11 o funderar på Lundåkra..

• falsterbo

Medlem
    25 juni, 2009 vid 17:59

Falsterbo är kanon, dock inget plattvatten. Oftast breda stränder med vit sand och noll stenar. Eftersom stockholmarna har anlänt så lär det bli fullt på stranden vilket innebär att man får vara lite försiktig när man surfar så att inget händer (inte ge FNF någon anledning att klaga). Kör hårt!

• hbgkitare

Medlem
    25 juni, 2009 vid 18:09
    annasofia;555345 wrote:
    Jobbar du imorrn Larssa? Jag kan efter 11 o funderar på Lundåkra..

Borrby is the thing! Funkar för dig om vi kör downwinder hela dagen!

• jonasm

Medlem
    25 juni, 2009 vid 19:36

Falsterbo fungerade utmärkt idag. Sideshore men rätt byigt. Blåste mellan 10 upp till +15 ms i byarna. Vi var två st och ensamma mellan 11-14, lite molnigt och stark vind höll alla badare borta så det var gott om plats!

Åker dit imorgon igen ifall så kom gärna förbi

• sarah

Medlem
    25 juni, 2009 vid 20:25

Åkte över till Amager Strandpark i Köpenhamn o körde idag. Det var kanoners – vinden kom igång vid 14 o höll i sig hela kvällen. Tyckte inte det var så mkt folk heller faktiskt, kanske lite tjokat emellanåt men var rätt glest annars tycker jag. Nordost från början och sen vred det till rak ostlig vind. Najs dag! 🙂 Nästa gång måste dock lagunen testas, folk körde där och det såg riktigt fint ut när vi var tvungna att dra därifrån trötta o nöjda vid 19-tiden. Ett tips för en liten trevlig utflykt..

• oslojim

Medlem
    25 juni, 2009 vid 21:01

Vi er 2 st från Oslo som ska ned o kita lør-mån och behøver ett stælle som funkar før noobies. Har bil så vi kan kjøra en timme eller 2 i værsta fall. Vi har inte haft turen med oss med vinden hær i Norge och børjar bli lite desperata :mad2:
    Ser att det ska blåsa ca 7m/s och rakt ostlig vind lør-mån. Nån som har några ok førslag till oss (Prøvade førresten væg 100 i falsterbo før 5 veckor sedan men det var riktigt byigt sist på ostlig…).
    Hur e det med Danmark før nybørjare som har lite problem o hålla højd upwind? Vi kommer att bo i Malmø / Arløv hos syrran, så en tur øver bron skræmmer inte alltfør mycket.
    Några linkar till stællen så man kan hitta fram med GPS hade uppskattats vældigt mycket.

/Jim

• jonasm

Medlem
    25 juni, 2009 vid 21:21

På NO-O fungerar det bra i Falsterbo, stranden – bättre alt än väg 100 tycker jag.

Karta: kolla ”respect your spot – näset”, ligger som sticky längst upp i forumet

• theycallmemartin

Medlem
    26 juni, 2009 vid 12:45

Tack för svaren:)

Det blev falsterbo tillslut, vi provade även väg 100, vilket var fullständigt skit. Vinden va så byig att kiten trillade rätt ner var 5e minut.

Falsterbo var också lite byigt men fullt åkbart. Någon som har provat vomb i NO ? får man ens åka där ?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var i västra skåne idag ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.