Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Var köper ni brädfixarprylar
-
Var köper ni brädfixarprylar
Publicerad av walle_gbg på 6 juli, 2008 vid 20:15Skulle behöva skaffa ett litet kit med mikroballonger, väv och epoxi. Var brukar ni handla sådana saker? Är det skillnad på epoxi och epoxi vad gäller egenskaper? Spelar det nån roll vilken sort om det är en mindre lagning?
/Walle
styret svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
jag kör en reparationssats som jag köper från watski, verkar hålla bra…
http://www.watski.se/www/index.asp
produkter – båtvård & underhåll – tillbehör – reparationssats epoxyWalle_gbg;480551 wrote:Är det skillnad på epoxi och epoxi vad gäller egenskaper? Spelar det nån roll vilken sort om det är en mindre lagning?/Walle
finns 1000 trådar om det. pröva sök
bryr du dig om brädan, gör det bra. annars, slafsa på -
Walle_gbg;480551 wrote:Skulle behöva skaffa ett litet kit med mikroballonger, väv och epoxi. Var brukar ni handla sådana saker? Är det skillnad på epoxi och epoxi vad gäller egenskaper? Spelar det nån roll vilken sort om det är en mindre lagning?
/Walle
Enbart NM har ett hundratal epoxityper, så visst är det skillnad på epoxi och epoxi. Köp en repsats eller lamineringsepoxi och följ Schnitzers råd.
-
Vill du göra det billigt, så finns det Epoxy och 290g glasfiberväv på Biltema http://www.biltema.se (sök på epoxy). Jag har lagat div olika saker och det har fungerat bra (dock inte lagat någon windsurfingbräda med den ännu).
Epoxy 0,3l: 99,90.-
Glasfiberväv 1kvm: 59,90.-Skulle aldrig bygga en bräda eller göra några större lagningar med den (inte för att den på något sätt varit dåligt, men den är ju trots allt från biltema…). För mindre lagningar skulle jag dock inte tveka att använda den.
För en ”hafs & slafs lagning” är den klockren!
-
lagade lite häromdagen och hade någon gång för längesen varit seriös köpt riktigt bra west-systems tät och tung väv som låg ouppackad i lagarlådan. jäääävlar vilken skillnad det var att använda den och annan billigare väv jag har provat. känns sjukt stabilt med sån bra väv i lagningen.
Brukar köpa mina lagningsgrejer på watski.
Logga in för att svara.