-
var kör ni Formula NU i sthlm?
Tjenare,
Har det börjat seglas formula i Stockholmstrakten ännu? Igår var ju perfekt 11-12.5 väder i Näsbypark men bara en bräda till (formula) utöver mig och brorsan (ingen av oss två på formula).
Var ni och körde någon annanstans eller torrövar ni på vardagsrumsbordet med en T-shirt och galge som segel?Hur ser helgen ut ur “brissynpunkt” för er som är vana “brisseglare”? Har Pohlman ens startat “brismotorn” ännu?.
– Lördag, fint väder, 10-14 grader. Söderarm-Sandhamn fm mellan NO och 0 1-4 m/s, em O vridande till S 1-4 m/s och kväll mellan S och SV 1-4 m/s. Sandhamn-Landsort fm mellan NO och O 3-6 m/s, em O 1-4 m/s och kväll O vridande till S 1-4 m/s. Var finns bris vid denna grundvind?
– Söndag, fint väder, 5-14 grader, mellan syd och sydost 1-4 m/s. Kommer Tyresöviken att funka?
– Måndagen, växlande väder, 13-15 grader, sydväst 2-5 m/s. Funkar Fituna och Björkvik? Var är det bäst?Jag har nyligen införskaffat en Formula och är alltså ganska grön (och feg) så det vore kul om det var fler körde så man kan kolla lite. Ni kanske kan hinta lite lätt här på konfen om vilket ställe som gäller för nästkommande dag?
Jag hade grejerna med mig igår för att kunna begå “formula-premiär” men när vi kom till Näbybadet visade det sig att fenan och STORA mastförlängaren var kvar i garaget hemma…
I dag ska det bli av! (frågan är bara VAR?)/feg
Ps: Jag modifierar ett gammalt och skapar därmed ett nytt ordspråk. “Är huvet glömskt får formulapremiären lida”.
Logga in för att svara.