Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Var lagar man sin Kite ?
-
Var lagar man sin Kite ?
Publicerad av dansson på 4 mars, 2010 vid 11:14MIN KITE ÄR KAPUTT :frown:
Kan nån hjälpa mig att recomendera en kite-reperatör ???
Behöver ha den lagad innan snön smälter
skotten svarade 15 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
What seem´s to be the problem?
Ska snart dra iväg med en kite på lagning, tar din med?
//Pan
-
Lind Segel neri i Norra hamnen
042 – 21 02 45
Båthusg. 9
252 67 HELSINGBORG -
Den har helt enkelt bara exploderat…midair…it just fel down from the sky ???
Kitelife När ska du laga din ? skulle va super om det gick.
Hbgkitare, Lind segel i hbg skulle passa bra med…lagar dom till en bra peng ?
-
Edman Sail i Malmö gör ett bra jobb. Vi skickar trasiga skolkites till honom och det har aldrig varit problem! Dock tror jag inte han fixar bladders, det bör du kolla om du kan köpa ny från importören om hålet är för stor för att laga med tear-aid. Tear-aid kan du få av mig annars.
-
Har provat både edman lind och gransegel alla gör mycket bra jobb… Dom kan göra hela jobbet eller ”bara” sy det är en prisfråga. Ta dock gärna ur bladdern och se till att draken är sandfri annars får du inte ens komma in i lokalen!
Dansson; visst kan jag fixa din samtidigt som jag lämnar min, tänkte göra det nästa vecka nån gång. Ska dock till Helsingborg i morgon om du vill jag ska göra förarbetet . . . Är det en Slingshot? vad har du för nummer så ringer jag när jag är där (typ imorgon nån gång efter 16)
Erik; Har du tear-aid som funkar på ”orginalblåsor” hemma? kan man komma förbi och köpa lite av dig…
-
Kitelife
Sorry…missade ditt inlägg…Verkligen sjyst av dig…jag kan fixa det själv med hjälp av rekomendationerna här…
Varför tror du det var en SlingShot ?
-
Dansson;600571 wrote:Kitelife
Varför tror du det var en SlingShot ?
Mer gissar än tror :tongue:
Dels så för att jag brukar åta mig att hjälpa till med ”garanti grejor” för SS och dels för att jag har en drake med samma problem :blush:
Visst om dom ska göra ”hela” jobbet är det bara och ta ur blåsan och lämna in, om som jag gärna gör… fixar lagningen själv och låter dom sy förstärkningar för ett snyggare resultat… brukar inte bry sig mycket om färger mm…
estetiskt och en prisfråga bara…
Vad e det för drake då? bara nyfiken ; )
-
Tja
Jag kan inte riktigt säga vilket märke det är än………?
Är riktigt J###A tok förbannad på dom…och kommer förmodligen posta ett STORT inlägg här snart ang märket och deras kundservice med e-mail korrespondens mellan dom och mig. Så att andra inte gör samma misstag som mig.
Men om du verkligen vill veta så kan du ringa mig på 0734381843
+ att du kanske kan hjälpa mig med tips på att laga den själv för jag bryr mig inte om den e snygg bara den funkar…:cool2:
-
yeah Edman Sail in malmö are cheap, I used to use sjöbergs flagg and specialsömnade, sure they did a good job, but really expensive. I will have the new webpage up next month
Logga in för att svara.