Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Var någon vid Torö idag?
-
Var någon vid Torö idag?
Publicerad av anonym-anvandare på 22 oktober, 2002 vid 17:29Var det bra där idag? Var tror ni om onsdagen 10 m/s so.
Finns det möjligheter för stora vågor?anonym-anvandare svarade 22 år sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Ja ja undrar just samma sak, Gegga var du där? hur var det…
Jag seglade en fluffig 6.2:a i Kapellskär idag. vinden ökade på eftermiddagen solen sken med ca 8 plus i luften. med en varm klubbstuga och en go dusch efteråt mmmmh
kanske det blir det i morgon med, surt att segla ensam bara, och inga direkta våger att tala om heller, men det är ju varmt och gött.Det verkar bli mycket ost i morgon för torö eller vad tror ni ?
-
Surferic va där o körde!
han sa att det var bra…..och att det såg ännu mer lovande ut mot morgondagen!!! -
Tyvärr verkar det som ostan tar över för mycket, och då är inte Torö någon hit direkt….men platt och fint blir det.
-
Tjena Wet69
Såg att du säljer av några snabba brädor..?…kan det var en HS på gång eller?Idag blir det åka av….
(Just nu blåser det 21m/s sydost vid söderarms fyr.) -
Var där igår med surferic. Vi seglade wave med 5,7. Vinden ökade hela tiden och vågorna som var mycket små i början var bröstkorg höga stundtals i slutet. Riktigt gött. Nästan perfekt side shore faktist, så man fick en och annan vågridning!
Vinden har varit på hela natten så vågorna har säkerligen vuxit till ca 2 m i serierna skulle jag tro.
Ska ditrt ef´ter lunch, borde vara riktigt bra, även om det är något mer ostligt idag enligt prognosen.Seb
-
Du vet hur det är….mycket vill ha mer=)Väntar med HS till nästa säsong, vill få en riktig bekräftelse på att det verkligen är så bra som det skrivs att den ska vara. Och gärna testa själv förstås!!! Men sen så….
Ser att det är fullt tryck i bitarna idag, men tyvärr har jag ett möte vid lunchtid som måste klaras av. Antagligen försöker jag dra iväg efteråt för att logga in GPS:en!! Ett sista försök i år….
Såg att prognosen för helgen har vissnat totalt! För dj….. -
Lansorts fyr pendlade mellan 119- 130 grader så jag fick beslutsångest om jag skulle åka ner eller inte. berätta hur det var så man vet till nästa gång.(skriv bara inte att det var kanon.!.) I Kapellskär blåste det dubbel dubbelpung. det fräste i vattnet. Vind byar på 20+ Studsigt som F-n, men många timmar på vattnet blev det.
Ser ut att det bjuds på lite mer vind fredag lördag…
-
Håller med, HS får vänta men att det blir en hit är ett faktum!! Nu när formulan seglas med extrem kryss och läns, upp och ner upp och ner… och freestyle brädorna blir mer och mer extrema, seglas bäst med konstant spinout..:-) än med rak planing. suget efter en hedlig gammal halvvind med full spätta är stort nu… tror jag
Om du kom ut idag borde du ha slagit världsrekordet.
-
Tyvärr…allt inställt idag!!!! Världsrekordet jagas någon annan dag. Det där jobbet stjäl för mycket fritid.
-
Onsdagen var nog det bästa jag seglat i Sverige i år. Bra tryck i 4,2-4,7, klockren sideshore, 1/2 mast i de största seten och en hel del folk på vattnet. Helt klart värt nästan 50 mils resa t.o.r och en kall natt i bussen.
Logga in för att svara.