Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på öland?

• Var på öland?

Posted by anonym-anvandare on 21 september, 2002 at 15:12

Var kan man segla på Öland om det blåser nordostligt-ostligt? Jag vet alla vågställena men nu har jag min flickvän med mig som håller på att lära sig. Så jag undrar efter ett ställe med plattvatten som är långgrunt?

anonym-anvandare replied 22 years, 3 months ago 2 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • watertouch

Member
    21 september, 2002 at 18:36

Jag tyckte faktiskt att Haga var ganska reko på NO. I och med att man måste ut en bit för att hitta lagom djupt vatten så kommer man tillräckligt långt från land för att det inte ska vara helt förvirrade vindar. Visst, vinden blir säkert något svagare jämfört med vind från havet, men säkert fullt tillräcklig ändå.

Ren O funkar oxå, plattare vatten finns nog inte.

• anonym-anvandare

Member
    22 september, 2002 at 07:16

Men var kan man segla på östra sidan? Det ska juh blåsa spikrak ost.. Det är juh mindre kul på Haga..

• anonym-anvandare

Member
    22 september, 2002 at 09:19

För tusan!!!
    Det är bara att gå in på deras hemsida.
    http://www.owc.nu
    Kolla på övrigt sedan surfsports så får du alla svar.
    För en vecka sen så var det någon som kopierade in allt som stod på deras hemsida om östra sidan.
    Och var sedan eld och lågor. Dom hade åkt från Göteborg och hamnat i trollskogen. “Världens ände¤ Och aldrig sett så bra vågor i Sverige.
    Jag vet att dom brukar segla på Nedre Ålebäck också på Östra sidan.
    Men som sagt var kolla deras hemsida.

• anonym-anvandare

Member
    22 september, 2002 at 09:48

hehe.. Hade glömt att dom har spotcheck på deras sida.. *rodnar*

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på öland?

You must be logged in to create new discussions.